نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

اصلی ترین نشانه های متاستاز در سرطان پستان را بشناسید

سرطان یکی از مرگبارترین بیماری های جهان محسوب شده و در بسیاری از مواقع سلول های سرطانی دچار جهش و انتقال به سایر اندام شده و به اصطلاح متاستاز می کند. در این میان رمزگشایی از سرطان پستان متاستاتیک و درک علائم هشدار دهنده آن بسیار مهم محسوب می شود.

به گزارش سیناپرس، بدن هر فردی با نیازها ارتباط برقرار می کند و به ما در مورد مسائل بالقوه سلامتی هشدار می دهد. شما با توجه به این علائم می توانید تشخیص دهید که چه زمانی شرایطی متفاوت یا غیرعادی رخ داده و با شناخت بدن خود می توانید از بروز سرطان و متاستاز در برخی سرطان ها از جمله سرطان پستان جلوگیری کنید.

هنگامی که یک بیمار می شنود که پزشکش تشخیص سرطان پستان را برای او می دهد، مجبور می شود با واقعیت خشن تأثیر آن بر بدن و زندگی خود روبرو شود. با این حال، اگر سرطان پستان متاستاتیک در فردی تشخیص داده شود، مجموعه ‌ای جداگانه از چالش ‌ها، عدم قطعیت ‌ها و احساسات را به همراه خواهد داشت که زندگی و آینده آنها را تهدید می‌ کند. درک نحوه برخورد با این بیماری همراه با احتیاط، درمان مناسب و هوشیاری حیاتی است. در این میان دانستن برخی نکات می تواند بسیار حیاتی باشد.

درمان سرطان پستان

هدف درمان این نوع سرطان باید کنترل گسترش سلول های سرطانی باشد. بنابراین، بیماران برای درک گزینه های درمانی موجود باید با پزشک خود گفتگوی دقیقی داشته باشند. به گزارش سیناپرس، همانطور که همچنان شاهد پیشرفت‌ها در این حوزه مطالعاتی هستیم، درمان ‌هایی از جمله درمان‌ های کمکی پیشرفته همراه با درمان غدد درون ریز ارائه شده که می‌ تواند به بیماران در حفظ کیفیت زندگی خود کمک کند.

درد مداوم و غیر قابل توضیح

سرطان پستان متاستاتیک اغلب باعث ایجاد دردی می شود که ممکن است با درمان های معمولی کاهش پیدا نکند.

توده یا تورم غیرمعمول

متاستاز سرطان پستان می تواند به صورت توده های جدید یا تورم در قسمت های مختلف بدن ظاهر شود.

مشکلات تنفسی و درد قفسه سینه

در صورت تنگی نفس مداوم، خس خس سینه یا هر گونه ناراحتی غیر قابل توضیح در قفسه سینه حتما به پزشک مراجعه کنید.

از دست دادن اشتها و کاهش وزن ناگهانی

کاهش وزن همراه با از دست دادن اشتها ممکن است نشان دهنده یک مشکل اساسی سلامتی از جمله سرطان پستان متاستاتیک باشد.

خستگی و ضعف مداوم

حتی پس از استراحت کافی، احساس خستگی و ضعف مداوم می ‌تواند علامت هشدار دهنده سرطان سینه متاستاتیک باشد. تمایز بین خستگی عمومی و خستگی طولانی مدت که با خواب کافی بهبود نمی یابد، ضروری است.

علائم عصبی

به یاد داشته سرطان پستان می تواند به مغز گسترش یابد و علائم عصبی ایجاد کند. برای افرادی که تشخیص داده شده به سرطان مبتلا شده اند، ارتباط دائمی با پزشک و ایجاد یک برنامه درمانی فردی ضروری است. این موضوع می تواند باعث شود فرد احساس ناامیدی و در مقابل درمان های موجود به بیماران کمک می کند تا زندگی طولانی و بهتری داشته باشند.

مترجم: نیروانا محمد حسینی

منبع: thehealthsite

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل