دوچرخه تک چرخ که می توان با آن دوید

با توجه به گفته‌های شرکت سازنده، این دوچرخه‌ آن‌قدر کوچک است که وقتی از آن استفاده نمی‌کنید، می‌توانید آن را به‌راحتی هرجایی که خواستید حمل کنید و اگر مایل بودید می‌توانید برای تمرینات ورزشی از آن استفاده کنید. از خوبی‌های دیگر آن دید بهتری است که از جاده خواهید داشت.

دوچرخه تک چرخ که می توان با آن دوید - فردانما - آینده صنعت و فناوری

خالق این دوچرخه‌، سرمایه‌ی ساختن نمونه‌ی اولیه‌ی آن را  با کمک از کیک‌استارتر جمع کرده و حالا در حال دست‌به‌کار شدن برای ساختن دومین نمونه است. این شرکت که در آریزونا واقع‌شده، گفت: “ما از مکانیسم رانش دوچرخه‌های کلاسیک استفاده کردیم، اما تقریباهمه‌ی چیزهای دیگر را دوباره طراحی کردیم. نتیجه‌ی کار، وسیله‌ی نقلیه‌ای شد که تعادل و واکنش را به شیوه‌ای جدیدی ایجاد می‌کند.”

دوچرخه تک چرخ که می توان با آن دوید - فردانما - آینده صنعت و فناوری

راه رفتن با دوچرخه تک چرخ 

شیوه‌ی ایستادن راننده‌ی هاف‌بایک باید به‌صورت مشخصی باشد. “این وسیله شمارا به حالت طبیعی راه رفتن نزدیک‌تر می‌کند و برای هدایت آن نه‌فقط از دست‌ها، که باید از کل بدن استفاده شود. هاف‌بایک شبیه به بخش اضافه‌شده به بدن عمل می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد که خیلی راحت و طبیعی آن را برانید. راندن هاف‌بایک دید متفاوتی از شهر را به شما می‌دهد.”

دوچرخه تک چرخ که می توان با آن دوید - فردانما - آینده صنعت و فناوری

این شرکت گفته است که محصولش جایگزینی برای دوچرخه نیست. آن‌ها اضافه کردند: “ما نمی‌خواهیم بگوییم که محصول ما از دوچرخه بهتر است. شما نباید دوچرخه خود را دور انداخته و به‌جای آن هاف‌بایک را بخرید. این دو وسیله انقدر متفاوت هستند که نمی‌توان آن‌ها را باهم مقایسه کرد. احساسی که راندن هاف‌بایک به شما می‌دهد کاملاً متفاوت از راندن دوچرخه است.”

به گزارش فردانما،مارتین انجلاو، سازنده‌ی هاف‌بایک این‌گونه توضیح داد: “من طرح‌های زیادی را از یک دوچرخه‌ی ساده کشیدم، و بالاخره به‌جایی رسیدم که باید این ایده‌ها را در زندگی واقعی امتحان می‌کردم. برای تعدادی از نمونه‌های اولیه، از دوچرخه‌های قدیمی و قطعات داخل انبار استفاده کردم. برای من جالب بود که مردم چقدر نسبت به این وسیله ابراز علاقه کردند و این باعث شد که کار خود را ادامه دهم. در این مدت افراد دیگری هم به کار در این پروژه علاقه‌مند شدند و گروه کوچکی شکل گرفت. بعد از پیشرفت‌ها و آزمایش‌های بیشتر بر روی نحوه‌ی ایستادن راننده که منجر به ساخت نمونه‌های اولیه‌ی بیشتری شد، بالاخره میزان کنترل دلخواه به دست آمد. چیزی که الآن به آن رسیده‌ایم نوعی وسیله‌ی نقلیه‌ی جدید است که مراحل ثبت آن در حال انجام بوده و آماده‌ی ورود به بازار است.”

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا