نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

زائرین اربعین سریعاً برای گذرنامه اقدام کنند

سینا

رئیس اداره مهاجرت و گذرنامه فارس از زائرین اربعین حسینی خواست تا اخذ یا تمدید گذرنامه‌ خود را به روزهای پایانی منتهی به اربعین موکول نکنند.

به گزارش سینا پرس فارس، سرهنگ مهدی افشین فر رئیس اداره مهاجرت و گذرنامه فارس، امروز 11 مردادماه در جمع خبرنگاران گفت: علاوه بر گذرنامه عادی، گذرنامه زیارتی (گذرنامه موقت اربعین 1402) هم پیش بینی شده است تا روند ترک کشور زائرین به مقصد عراق و زیارت عتبات عالیات در ایام اربعین تا پایان ماه صفر تسهیل شود.

افشین فر با تاکید بر اینکه کسانی که گذرنامه معتبر دارند نیازی به دریافت گذرنامه زیارتی ندارند افزود: تنها افرادی که گذرنامه آنان فاقد اعتبار است و یا گذرنامه ندارند باید نسبت به درخواست این گذرنامه جهت حضور در مراسم اربعین اقدام نمایند.

وی گفت: متقاضیان گذرنامه ویژه اربعین می توانند با مراجعه به مراکز پلیس به علاوه ده یا از طریق نرم افزار (پلیس من) جهت درخواست اخذ گذرنامه با هزینه 500.000 ریال اقدام کنند.

افشین فر یادآور شد: مشمولان خدمت وظیفه عمومی می توانند جهت ثبت درخواست​ و دریافت مجوز خروج از کشور از طریق سامانه سخا پلیس، به آدرس اینترنتی sakha.epolice.ir اقدام و یا به مراکز پلیس به علاوه ده مراجعه نمایند.

وی افزود: زمان صدور و تحویل گذرنامه به پست از زمان درخواست 48 ساعت می باشد و با توجه به نشانی پستی نهایتا سه تا چهار روز زمان می برد.

رئیس اداره مهاجرت و گذرنامه فارس از زائرین اربعین حسینی خواست تا اخذ یا تمدید گذرنامه‌ را به روزهای پایانی منتهی به اربعین به منظور جلوگیری از بروز اختلال در تحویل گذرنامه‌ها به دلیل افزایش ترافیک کاری اقدام کنند.

وی در پایان یادآور شد: حداقل اعتبار گذرنامه باید 6 ماه باشد در غیراینصورت باید متقاضیان جهت تمدید گذرنامه خود مبادرت نمایند.

خروج از نسخه موبایل