نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

 آماده سازی فضانوردان برای انجام راهپیمایی مهم فضایی

آژانس فضایی روسیه اعلام کرد؛ فضانوردان این کشور در ایستگاه فضایی بین المللی خود را برای راه پیمایی فضایی مهمی که قرار است در چهارشنبه آینده انجام شود، آماده می کنند. در این راهپیمایی قرار است صفحه‌های محافظ میکرومتئوروید در چندین منطقه از ماژول Rassvet نصب شود.

به گزارش سیناپرس،  خدمه روسی ایستگاه فضایی بین‌المللی قصد دارند در طول راهپیمایی فضایی آینده خود در ۹ آگوست تعدادی ماموریت جدید و مهم انجام دهند. از جمله این ماموریت ها می توان به انتقال فضانوردان از یک ماژول به بخش دیگر با کمک بازوی روباتیک ERA، اشاره کرد.

گفتنی است بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، در ابتدای فعالیت خارج از ایستگاه و ماموریت راهپیمایی فضایی فوق، دیمیتری پتلین و همکارش صفحه‌های حفاظتی میکرومتئوروید را در چندین ناحیه از ماژول Rassvet نصب خواهند کرد.

در گزارش رسمی آژانس فضایی روسیه در این رابطه عنوان شده است که در راستای ماموریت فوق همچنین برنامه ریزی شده است که از بازوی رباتیک ERA برای انتقال بخش متحرک از ماژول Rassvet به ماژول آزمایشگاهی چند منظوره Nauka (MLM) استفاده شود. به همین دلیل در حال حاضر آزمایش های شبیه سازی و محاسبات مورد نیاز در حال انجام است تا این ماموریت بدون مشکل انجام شود. به گفته متخصصین، مدت زمان مورد انتظار برای این فعالیت خارج از ایستگاه فضایی بین المللی تقریباً ۴ ساعت و ۱۲ دقیقه است.

به گزارش سیناپرس، راهپیمایی فضایی قبلی روسیه در تاریخ بیست و دوم ژوئن انجام شده بود. در طول این عملیات، فضانوردان یک دستگاه جدید انتقال رادیویی پرسرعت  RSPI-M  را در سطح بیرونی ماژول Zvezda نصب کردند. آن ها همچنین چندین قطعه از تجهیزات علمی را از پوسته بیرونی ایستگاه جدا کرده و تعدادی از آنها را با خود بردند و برخی دیگر را از ایستگاه بیرون انداختند.

مترجم: ندا جوادهراتی

منبع: tass

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل