تشکیل شورای راهبردی مدیریت سبز در دانشگاه تربیت مدرس

به گزارش دانشگاه تربیت مدرس، دکتر محمدتقی احمدی اظهار کرد: بر اساس بخشنامه سازمان برنامه و بودجه و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه تربیت مدرس به عنوان سازمان الگوساز در زمینه مدیریت پایدار محیط زیستی و نیز مدیریت بهینه اقتصادی، ملزم به تاسیس یک شورای فراگیر به نام شورای مدیریت سبز شد.
احمدی تصریح کرد: به عنوان یک سازمان الگوساز باید در زمینه حفاظت از محیط زیست در دانشگاه از بعد خاک، آب و هوا و در بحث انرژی و صرفه جویی و مصرف بهینه آن، کاهش اتلاف منابع انرژی و کاهش گازهای گلخانه ای اثرگذار باشیم.
وی افزود: طرح HSE (بهداشت، ایمنی و محیط زیست) در معاونت پژوهشی دانشگاه برنامه ریزی و مدت ها است که در دانشگاه نهادینه شده است و کمیته HSE در حوزه های مختلف مخاطره سنجی، فرهنگ سازمانی، پایش سلامت و تجهیزات ایمنی فعالیت های مفید و موثری انجام داده است.
رئیس دانشگاه تربیت مدرس خاطرنشان کرد: اقدامات موثری می تواند در ابعاد مدیریت اداری و اجرایی، فرهنگ سازی، ایجاد کمپین ها و حرکت های محیط زیستی زیرنظر شورای مدیریت سبز در معاونت پشتیبانی و منابع انسانی دانشگاه صورت گیرد که امیدواریم مدیران دانشگاه در این زمینه همکاری های لازم را انجام دهند.
وی همچنین به تصویب اساسنامه بنیاد خیرین دانشگاه اشاره کرد و گفت: در راستای تشویق خیرین برای پشتیبانی از امور دانشگاه، بنیاد خیرین دانشگاه شکل گرفت و هیات امنای آن تشکیل و اساسنامه مربوطه نیز تصویب شد و اکنون در مرحله دریافت مجوز از وزارت کشور است که امیدواریم با فعالیت رسمی این بنیاد، شاهد اثرات چشمگیری در زمینه پشتیبانی و پایداری بودجه و تسهیلات دانشگاه باشیم.
احمدی مبحث رده بندی دانشگاه های کشور را یادآور شد و اظهار کرد: وزارت علوم در سال جاری، 13 دانشگاه کشور را به عنوان دانشگاه های برتر و رده یک معرفی کرده است تا این دانشگاه ها بتوانند امکانات و اختیارات بیشتری داشته باشند.
وی افزود: از میان این دانشگاه ها، پنج دانشگاه بزرگ که بتوانند طرح جدی و تضمین شده ای برای ارتقای سطح فعالیت به تراز جهانی و قرار گرفتن در میان 200 دانشگاه برتر جهان از بعد علم و فناوری ارائه کنند، انتخاب می شوند و بودجه جداگانه ای به عنوان تضمین اجرای آن طرح در اختیار آنان قرار می گیرد. 
به گفته احمدی، در همین راستا دانشگاه تربیت مدرس از سال گذشته طرحی را به تصویب وزیر علوم و تائید سازمان برنامه و بودجه رسانده که امید می رود برنامه های موردنظر با تسهیلات ویژه برای ارتقای دانشگاه به کار بسته شود.
وی در خصوص بودجه دانشگاه تربیت مدرس نیز گفت: امسال بودجه دانشگاه ضعیف تر از سال گذشته بسته شده بود و امیدواریم تا پایان شهریور ماه جاری بودجه برنامه ریزی شده به میزان لازم محقق شود. 
رئیس دانشگاه تربیت مدرس ابراز امیدواری کرد که با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تخصیص بودجه پژوهشی مناسب به دانشگاه ها، کاستی های مربوط به این حوزه مرتفع شود و سهم پژوهش از تولید ناخالص داخلی «GDP» به یک درصد افزایش یابد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا