نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

کسب و کارهای ICT تسهیلات حمایتی دریافت می کنند

​​مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس از آغاز فراخوان ثبت‌نام تسهیلات بند الف تبصره 18 در راستای حمایت حداکثری از شرکت های فعال در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و زیست بوم نوآوری کشور خبر داد.

به گزارش سینا پرس فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس، حمید سلیمان پور مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس با بیان اینکه این تسهیلات به منظور اجرای اثربخش آیین نامه اجرایی بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه 1401 حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات برنامه ریزی شده است، اظهار کرد: ثبت نام طرح های ویژه ملی، پیشران، تولیدی صادرات محور، دانش بنیان با فناوری بالا، سرمایه گذاری نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالا، توسعه آزاد کاری و خوداشتغالی بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات، دفاتر پیشخوان خدمات، توسعه سکوها و کسب و کارهای ارایه دهنده خدمات آزاد کاری و خدمات آموزشی اشتغال محور و سرمایه در گردش از طریق سامانه توان آفرین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به نشانی tavanafarin.ito.gov.ir و قسمت تسهیلات بند الف صورت می گیرد.

سلیمان پور در خصوص شرایط و ضوابط این تسهیلات گفت: در طرح اول برای حمایت از طرح های ویژه ملی، وام تا 300 میلیارد تومان با نرخ بهره 15.33 درصد پیش بینی شده است که حداکثر در دو مرحله و به ازای هر نفر اشتغال دو میلیارد تومان و دوره بازپرداخت 60 ماهه و دوره تنفس 12 ماهه قابل پرداخت می باشد.

وی افزود: برای حمایت از طرح های پیشران مبلغ وام تا سقف 50 میلیارد تومان تعیین شده است و مشمولین این طرح می توانند از این تسهیلات با نرخ بهره 15.33 درصد و حداکثر در دو مرحله و با آورده 20 درصد مبلغ تسهیلات مورد درخواست توسط متقاضی، به ازای هر نفر اشتغال 500 میلیون تومان و دوره بازپرداخت 60 ماهه و دوره تنفس 12 ماهه بهره مند شوند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس گفت: کلیه شرکتهای فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات که دارای تولیدات صادرات محور هستند می توانند وام تا سقف 10 میلیارد تومان با نرخ بهره 15.33 درصد و حداکثر در دو مرحله و با آورده 20 درصدی تسهیلات مورد درخواست و به ازای هر اشتغال 500 میلیون تومان با دوره بازپرداخت 48 ماهه با 12 ماه دوره تنفس استفاده کنند.

وی در خصوص حمایت از طرح های دانش بنیان با فناوری بالا اظهار داشت: برای حمایت از این طرح ها وام تا سقف 50 میلیارد تومان با نرخ بهره 15.33 درصد در نظر گرفته شده است که حداکثر در دو مرحله و با آورده 20 درصدی متقاضی نسبت به مبلغ درخواستی به ازای هر اشتغال 500 میلیون تومان با دوره بازپرداخت 36 ماهه و دوره تنفس 12 ماهه پرداخت می شود.

رئیس شورای راهبری توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس گفت: در راستای حمایت از طرح های سرمایه گذاری نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالا، وام تا مبلغ 100 میلیارد تومان با نرخ بهره 15.33 درصد قابل پرداخت است که حداکثر در دو مرحله و آورده 20 درصدی متقاضی و به ازای هر اشتغال 500 میلیون تومان است و بازپرداخت این وام 60 ماهه با دوره تنفس 12 ماهه است.

سلیمان پور مبلغ تسهیلات در نظرگرفته شده برای حمایت از طرح های توسعه آزاد کاری و خوداشتغالی بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات را تا سقف 150 میلیون تومان با نرخ بهره 15.33 درصد، یک مرحله ای و با آورده 20 درصدی متقاضی، دوره بازپرداخت 48 ماهه و دوره تنفس 6 ماهه اعلام کرد.

وی طرح های دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی غیردولتی را مورد بعدی حمایتی از طریق پرداخت تسهیلات بند الف برشمرد و مبلغ آن را تا سقف 200 میلیون تومان با نرخ بهره 15.33 درصد، یک مرحله ای با آورده 20 درصدی متقاضی، بازپرداخت 48 ماهه و دوره تنفس 6 ماهه عنوان کرد.

نماینده ارشد وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان فارس، مبلغ تسهیلات معین شده برای حمایت از طرح های توسعه سکوها و کسب و کارهای ارایه دهنده خدمات آزاد کاری و خدمات آموزشی اشتغال محور را تا سقف 10 میلیارد تومان با نرخ بهره 15.33 درصد، حداقل در دو مرحله و با آورده 20 درصدی متقاضی، دوره بازپرداخت 48 ماهه و دوره تنفس 6 ماهه بیان کرد.

مدیرکل ICT استان فارس در خصوص تسهیلات سرمایه در گردش نیز گفت: وام تا سقف 100 میلیارد تومان با نرخ بهره 15.33 درصد، یک مرحله ای و آورده 20 درصدی متقاضی و به ازای هر اشتغال 500 میلیون تومان، دوره بازپرداخت 12 ماهه بدون دوره تنفس قابل پرداخت است.

سلیمان پور در خصوص مراحل دریافت تسهیلات گفت: پس از ثبت درخواست متقاضیان در سامانه توان آفرین، درخواست های واجد شرایط در کمیته تخصصی با محوریت اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس بررسی و در صورت تایید اولیه جهت طرح و تصویب نهایی به کمیته استانی موضوع بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه به ریاست معاون استاندار و دبیری اداره کل امور اقتصاد و دارایی استان و عضویت سازمان مدیریت و برنامه ریزی، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و سایر دستگاه های ذیربط ارجاع می شود و مصوبات کمیته فوق به نیابت از شورای برنامه ریزی و توسعه استان جهت پرداخت به بانک عامل ارسال میگردد.

وی همچنین شماره تلفن های 07132989810 و 07132989815 را جهت پشتیبانی و پاسخگویی به سوالات احتمالی متقاضیان در ساعات اداری اعلام کرد.

خروج از نسخه موبایل