نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ابداع روش های جدید درمانی به کمک تتوی هوشمند

تیمی از پژوهشگران موفق به ابداع نوعی خالکوبی هوشمند شده اند که با پایش علائم زیستی افراد می تواند بیماری ها و مشکلات احتمالی را شناسایی کند. این فناوری پوشیدنی که استفاده از آن به سادگی ساختن اسباب بازی با بلوک های بازی است بسیار ساده و با قیمت مناسب تولید می شود.

به گزارش سیناپرس، محققان دانشگاه کرنل موفق شده اند، نوعی سیستم محاسباتی نوآورانه با قابلیت نصب روی پوست طراحی کنند که  SkinKit  نام داشته و طیف وسیعی از کاربردهای نظارت بر سلامت گرفته را ارائه می دهد. به گفته سازندگان این تتوی هوشمند، هدف SkinKit غلبه بر محدودیت‌ های فناوری‌ های پوشیدنی فعلی با ارائه یک رابط قابل اعتماد، راحت و آسان برای استفاده است.

سیندی کائو، استادیار طراحی انسان محور و نویسنده ارشد این مطالعه، در رابطه با ویژگی های این فناوری می ‌گوید: ما سال‌ ها روی این موضوع کار کرده‌ ایم. من فکر می کنم ما در نهایت به بسیاری از چالش های فنی موجود در این حوزه پی بردیم. ما در واقع می ‌خواستیم یک رویکرد مدولار برای طراحی خالکوبی‌ های هوشمند ایجاد کنیم تا استفاده از آن ها ساده و راحت باشد.

یکی از جنبه بسیار مهم فناوری SkinKit، وجود سیستمی به نام plug-and-play در آن است که همه افراد را قادر می‌ سازد تا از آن استفاده کرده و اطلاعات مورد نیاز را دریافت کنند. در این نوآوری بسیار مهم، محققان با استفاده از کاغذ تاتو موقت، تثبیت کننده پارچه سیلیکونی و آب، یک ساختار لایه نازک چند لایه به شکل پوست ایجاد کرده اند. این ماده را می توان به راحتی شکل داد و با سخت افزارهای الکترونیکی برای انجام کارهای مختلف ترکیب کرد.

یکی از ویژگی های قابل توجه SkinKit تطبیق پذیری و سهولت سفارشی سازی آن برای هر فرد است. افرادی که از این فناوری استفاده می کنند، قادر هستند به راحتی ماژول ها را متصل و جدا کرده و نوع طراحی این تتوهای هوشمند به نوعی است که امکان پیکربندی و سازگاری آسان را فراهم می کند. به عنوان مثال، فرض کنید می خواهید امروز از یک سنسور خاص استفاده کنید اما فردا به عملکرد متفاوتی نیاز دارید. در این صورت، می‌توانید به سادگی برخی از ماژول‌ها را جدا کرده و مجدداً در عرض چند دقیقه بخش جدیدی را برای بررسی یک موضوع جدید استفاده کنید.

به گزارش سیناپرس، هدف اصلی ساخت و طراحی SkinKit این بود که موانع ورود برای رابط‌ های روی پوست کاهش یافته و استفاده از آن برای طیف وسیع ‌تری از مخاطبان ممکن باشد.

تیم محققان دانشگاه کرنل می‌ گوید: با طراحی این تتوی هوشمند، پایه و اساس پیشرفت‌ های آینده در محاسبات روی پوست را پایه‌ گذاری کرده‌ و بستری برای آزمایش، نوآوری و ایجاد دستگاه‌های شخصی ‌سازی شده برای پایش سلامت افراد فراهم کرده‌اند.

جزئیات این فناوری در کنفرانس مشترک بین ‌المللی انجمن ماشین ‌های محاسباتی درباره محاسبات فراگیر و فراگیر ارائه شد.

مترجم: نیروانا محمدحسینی

منبع: studyfinds

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل