نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

وقتی پای مهندسان هوافضا به دنیای مد باز شود

مشکلات و ناراحتی‌های پوشیدن کفش‌های پاشنه‌بلند بسیار است، اما مشتریان آنها نمی توانند پوشیدن این کفش ها را کنار بگذارند. درد در پاها و مچ پا یکی از عوارض پوشیدن کفش های پاشنه بلند است. این کفش طوری طراحی‌شده تا بتواند درد و صدمات فیزیکی مرتبط با این پاشنه‌های باریک را به حداقل برساند.

 

دنیای مد به زبان مهندسان

تسیس کچور، شرکتی که این پاشنه‌ها را ساخته است، یک شرکت علمی و فناوری است که هدف آن تولید انواع محصولات مد است که راحت بوده و تمام زنان دنیا بتوانند از آن‌ها استفاده کنند. صاحب این شرکت از مدیران سابق اسپیس‌ایک، دالی سینگ است و شرکت حمل‌ونقل اسپیس را ترک کرد تا حرفه‌ای با سود سهام عام بهتری پیدا کند. او گفته است که کلید رسیدن به این کفش‌های راحت این بود که این مشکل را به زبان مهندسان به آن‌ها بفهماند تا به نظر آن‌ها این مشکل، چالشی جذاب به نظر بیاید.


آن‌ها باید ساختاری طراحی می‌کردند (کفش) که بتواند ساختار دوم (بدن انسان) را تحمل کند، دارای ۱۸۰ درجه امکان حرکت بوده و مرکز ثقل پیچیده‌ای داشته باشد. از نظر علمی ثابت‌شده است که کفش‌های پاشنه‌بلند برای استخوان‌های پاها و کمر انسان مضر هستند. با وجودی که این کفش‌ها بسیار راحت هستند، اما نباید از آن‌ها انتظار معجزه داشت. کفش‌های پاشنه‌بلند همیشه کفشی غیر راحت خواهند بود، اما حداقل می‌توان کاری کرد که شبیه به یک دستگاه شکنجه عمل نکنند.

انقلابی در صنعت مد، ازلحاظ طراحی راحت و سلامتی

به گزارش فردانما،دالی سینگ از تجربیاتش درزمینه‌ی مواد به‌کاررفته در صنعت هوا و فضا استفاده کرده تا بتواند پاشنه‌ای با کارایی بهتر بسازد. در آن به‌جای فلز از پلیمر و پلاستیک استفاده‌شده است. دارای کف ضد سرخوردن می‌باشد و در آن بالشتک‌هایی برای راحتی پاشنه‌ی پا قرار داده‌شده است تا بتواند فشار وارده را در کل پا پخش کند و درنتیجه به پاشنه و انگشتان پا فشار کمتری وارد بیاید. افراد این شرکت امیدوارند که در آینده از این کفش‌های پاشنه‌بلند استفاده‌ی زیادی شود. این محصول می‌تواند انقلابی را در صنعت مد، ازلحاظ طراحی راحت و موارد مربوط به سلامتی، ایجاد کند.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل