نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

گره گشایی از مشکلات ۱۸ بنگاه‌ اقتصادی و تولیدی استان فارس

مدیر کل صمت فارس گفت: مشکلات و مسائل تعداد ۱۸ بنگاه اقتصادی، واحد تولیدی و صنعتی در پانصد و سی امین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و کارگروه احیا و فعال سازی واحدهای راکد استان فارس مورد بررسی قرار گرفت و راهکارهایی عملیاتی و اجرایی ارایه شد.  

به گزارش سیناپرس فارس، پانصد و سی امین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و کارگروه احیا و فعال سازی واحدهای راکد استان فارس امروز سوم مردادماه به ریاست سیدمهدی خادمی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس، دبیری حمیدرضا ایزدی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان فارس و اعضاء کارگروه در سالن شهید قاضی استانداری فارس برگزار شد.

مدیرکل صمت فارس گفت: در این کارگروه ضمن گزارش انجام برخی مصوبات جلسات قبلی، مسایل و مشکلات تعداد ۱۸ بنگاه اقتصادی، واحد تولیدی و صنعتی با فعالیت در حوزه های آب معدنی، کاشی و سرامیک، هیدروکربن در زمینه برق مورد نیاز، تعیین تکلیف بدهی و غیره با حضور اعضاء کارگروه و بانک های عامل، مورد بحث و بررسی قرار گرفت و راهکارهایی عملیاتی و اجرایی ارایه شد. 

ایزدی در ادامه خاطر نشان کرد: تقویت و حمایت هدفمند از تولید داخلی با غلبه بر مشکلات، رفع موانع موجود و پشتیبانی از بنگاه های اقتصادی و تولیدی شکل می گیرد.

ایزدی با تاکید بر ضرورت مانع زدایی و پشتیبانی از بنگاه های اقتصادی، صنعتی و تولیدی در تکمیل زنجیره ارزش تولید و توسعه صادرات، تصریح کرد: تقویت و حمایت هدفمند از تولید داخلی در راستای غلبه بر مشکلات، رفع موانع موجود و پشتیبانی از بنگاه های اقتصادی و تولیدی است که توسط دستگاه های ذی ربط عملیاتی می شود.

ایزدی با اشاره به اینکه رشد تولید در گرو رفع موانع و مشکلات است، اضافه کرد: رسالت جلسات با محوریت اقتصادی، صنعتی و اشتغال زایی جهت تسهیل گری و گره گشایی از مشکلات تولیدکنندگان است؛ لذا احیاء، فعال سازی و افزایش ظرفیت بنگاه‌های اقتصادی تعطیل و نیمه تعطیل، راهگشای بخش تولید خواهد بود.

وی در پایان با تاکید براینکه یکی از سیاست‌های رشد تولید، مهارتورم، توسعه کارآفرینی و اشتغال آفرینی، ایجاد زیرساخت‌های تولیدی و صنعتی مورد نیاز است، اظهار داشت: همکاری دستگاههای اجرایی ذی ربط جهت ایجاد زیرساخت‌های صنعتی و تولیدی نقش مهمی در توسعه کارآفرینی و رشد اقتصادی استان و کشور دارد.

خروج از نسخه موبایل