نوع استانداردها و مشتری دربازارصادرات محصولات دانش بنیان متفاوت است

 سورنا ستاری روز شنبه در گفت وگو باایرنا افزود: در 2 سال گذشته شیب خوبی برای راه اندازی کسب وکار وکارآفرینی داشته ایم و به شدت افزایش یافته است، به طوری که هرسال شاهد افزایش حجم فروش محصولات دانش بنیان در حوزه داخلی و صادرات هستیم.

وی بیان کرد: معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری به منظورحمایت از صادارت محصولات دانش بنیان، آیین نامه صادراتی در 9 گروه تدوین کرده که ازفعالیت شرکت های دانش بنیان درحوزه بین الملل از 50 تا 100 درصد حمایت می کند.
ستاری اظهارکرد:مالکیت فکری وتحلیل پتنت، مشاوره و تدوین برنامه صادراتی ، آموزش های بازرگانی و صادراتی ، خدمات بازرگانی و حمل و نقل ، خدمات تبلیغات و بازاریابی بین المللی ، طراحی صنعتی و بسته بندی صادراتی، مجوزها و استانداردهای بین المللی و تسهیلات نقل و انتقالات مالی از جمله خدماتی است که در کریدورصادراتی برای شرکتهای دانش بنیان درنظرگرفته شده است.
وی ادامه داد: درحال حاضرمحصولات دانش بنیان ایرانی در زمینه نانو، زیست فناوری ، دارو و تجهیزات پزشکی به کشورهای منطقه و بازارهای بین المللی درحال صدور است، کما اینکه در بسیاری از حوزه ها ظرفیت های فوق العاده ای در کشور وجود دارد که از آن می توان حوزه فناوری اطلاعات (IT) را نام برد که پیش بینی می شود سال آینده یک بازار 80 میلیارد دلاری در این حوزه داشته باشیم.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا