معجون 1000 ساله، درمان MRSA

استافیلوکوک اورئوس (طلایی) مقاوم به متی سیلین )به انگلیسیMethicillin-Resistant Staphylococcus aureus ) به اختصار ام‌آراس‌ای یا مرسا (به انگلیسی  MRSA) یکی از عمده‌ترین زیرگونه‌های استافیلوکوک (به لاتین  Staphylococcus ) است و تفاوت آن با سایر زیر گونه‌ها، موثر نبودن آنتی بیوتیک‌های معمولی در درمان آن است. استافیلوکوک که در زبان یونانی به معنای خوشه انگور می‌باشد به طور عام، نام گروهی از باکتری‌ها است که در زیر میکروسکوپ به صورت گرد (کوکسی) بوده و کنار همدیگر و به شکل خوشه انگور قرار گرفته‌اند. امروزه MRSA به عنوان یکی از مرگ بارترین گونه های باکتری شناخته می شود.

 

استافیلوکوک‌ها، ۳۳ زیرگونه دارند. بیشتر آن‌ها بی‌خطرند و به صورت طبیعی روی پوست اکثر افراد وجود دارند و در خاک نیز زندگی می‌کنند اما گونه‌های بیماریزا نیز در بین استافیلوکوک‌ها وجود دارند که می‌توانند با تماس پوستی منتقل شوند و  مسمومیت غذایی،  استفراغ و یا گاهی عفونت‌های خطرناک منجر به مرگ همچون ذات‌الریه را ایجاد کنند.

دکتر کریستینا لی ( Christina Lee)، سرپرست این گروه تحقیقاتی در مصاحبه مطبوعاتی خود اظهار داشت :"  این معجون نزدیک به 90% MRSA را در محیط طبیعی از بین برد."

ترکیبات این معجون از نوشته در کتاب Bald’s Leechbook گرفته شده است که به نظر می رسد یکی از اولین کتاب های مرجع پزشکی بوده است.  برای تهیه این معجون از سیر، پیاز یا تره فرنگی، سرکه و صفرای گاو استفاده شد. این معجون باید در  ظرفی برنجی دم بکشد، صاف شود و 9 روز بماند و پس از آن بر روی محل عفونت گذاشته شود.

منبع

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا