نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

پنجمین دوره اعطای جایزه مصطفی مهرماه 1402 برگزار می شود

مدیر بنیاد علم و فناوری مصطفی گفت: پنجمین دوره اعطای جایزه مصطفی در مهرماه 1402 با حضور مسئولین علم و فناوری، دانشمندان و فناوران، اصحاب رسانه و نقش ­آفرینان زیست بوم علم و فناوری از سرتاسر جهان برگزار می­ شود.

به گزارش سیناپرس به نقل از ستاد ارتباطات و ترویج بنیاد مصطفی مهدی صفاری ­نیا اظهار داشت: هفته جایزه مصطفی هر دو سال یکبار همزمان با میلاد حضرت رسول اکرم در هفته وحدت برگزار می­ شود که پنجمین دوره آن 6 تا 12 مهرماه سال جاری در ایران برگزار می ­شود.

بنیاد علم و فناوری مصطفی قصد دارد تا با برگزاری برنامه­ های متعدد علمی و ترویجی با حضور مهمانان برجسته بین ­المللی، علم و فناوری را در هفته­ وحدت به نام رسول گرامی اسلام به اهتزاز درآورد.

پنجمین آیین اعطای جایزه مصطفی روز دهم مهرماه 1402 در اصفهان برگزار خواهد شد. این نخستین باری است که اصفهان به عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز تمدن اسلامی، میزبان جایزه مصطفی خواهد بود.

استانداری اصفهان با همراهی سایر نهادهای آن استان شامل شهرداری، بنیاد ملی نخبگان، شرکت فولاد مبارکه، اتاق بازرگانی و… میزبان پنجمین دوره اعطای جایزه مصطفی هستند.

صفاری­ نیا تصریح  کرد: به منظور تجليل از دانشمندانی برجسته، جایزه مصطفی به عنوان یكی از نمادهای شایستگی علمی در سطح جهان در سال 1391 به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده است. این جایزه به اثری نوآورانه در مرزهای دانش تعلق می‌گیرد که توسط افرادی شاخص در حوزه‌های علم و فناوری ارائه شده و زمینه‌ساز بهبود زندگی بشريت باشد.

این جایزه تاکنون به چهارده برگزيده‌ از جهان اسلام، طی چهار دوره آیین‌ باشکوه اعطا شده است. برگزيدگان جايزه علاوه بر لوح و مدال، با دریافت مبلغ ۵۰۰ هزار دلار که از محل خيرين و موقوفات علم و فناوري تأمین شده، طی مراسمی باشکوه با حضور دانشمندان و فرهیختگانی از کشورهای مختلف، مورد تقدير قرار می‌گیرند.

جایزه مصطفی‌ در بیانیه پانزدهمين مجمع عمومي كميته همکاری‌های علمی و فناوری سازمان همكاري اسلامي (كامستك)، مورد تقدير وزرای علوم كشورهای اسلامی قرار گرفته و توجه مجامع جهانی رسانه‌ای و علمی به این جریان علمی-فرهنگی جلب شده است.

بنیاد علم و فناوری مصطفی نیز با چشم‌انداز گسترش صلح، امنیت و رفاه بشریت، فعالیت خود را آغاز کرده است و در میان بیش از 1400 جایزه علمی که گفتمان غرب را سرلوحه‌ی خویش قرار داده‌اند، مأموریت «هم‌افزایی و ارتقای ظرفیت فعالین علم، فناوری و نوآوری» در جهان اسلام را مبنای عمل قرار داده است و برای تحقق آن، شناسایی و تجلیل از دانشمندان برجسته و زمینه‌سازی برای توسعه تعاملات پژوهشگران و نیز افزایش همکاری و هم ­افزایی کشورهای اسلامی در حوزه­ های علم و فناوری را با تأکید بر فناوری‌های پیشرفته در دستور کار دارد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل