نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

سی و پنجمین جلسه کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران برگزار شد

سی و پنجمین جلسه کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران با محوریت فعالیت‌های کارگروه‌های “رویدادها و مناسبت‌ها” و “نظام آموزشی” و همچنین ارائه گزارش کمیته اجرایی برگزاری چهارمین کنگره بین‌المللی جندی شاپور برگزار شد.

به گزارش سیناپرس به نقل از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، محمدرضا مخبر دزفولی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، با تاکید بر فعال‌سازی و انسجام فعالیت‌ها در کارگروه‌ها و ارائه گزارش‌های مربوطه در این کمیته بر ساخته و پرداخته کردن و تولید ایده‌هایی به‌منظور اثربخشی و ایجاد جریان‌های فکری در بدنه اجرایی سازمان‌ها و نهادهای مربوطه تاکید کرد.

رحیمی رئیس کارگروه مناسبت‌ها و رویدادها برنامه کارگروه را برای بزرگداشت هفت شخصیت از مفاخر فرهنگ و تمدن بیان کرد و به نحوه انتخاب شخصیت‌ها و مشاهیر و اقدامات مربوطه در این کارگروه پرداخت.

مهدی نوید ادهم رئیس کارگروه نظام آموزشی نیز اقدامات مختلف در این کارگروه و تعاملات صورت پذیرفته با وزارت آموزش و پرورش و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور تبیین فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی در کتاب‌های درسی و نظام آموزشی و فراهم آوردن زمینه آشنایی بیشتر نسل جوان با مفاخر و مواریث ارزشمند فرهنگی را بیان کرد.

مهدی بدیعی رئیس دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول و سفیدخوش (دبیر کمیته علمی کنگره) عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه پژوهش به ارائه گزارش در خصوص محورهای کنگره پرداختند.

در پایان مصوباتی در موضوعات مطروحه صورت پذیرفت و مقرر شد سایر فعالیت‌های مربوطه در جلسه آتی پیگیری شود.

خروج از نسخه موبایل