مشارکت عضو هیات علمی دانشگاه علم و فرهنگ در تدوین کتاب بین المللی

کتاب “Quantum-Dot Cellular Automata Circuits for Nanocomputing Applications” اثر جمعی از نویسندگان از کشورهای مختلف شامل کانادا، آمریکا، چین، هند و ایران است که توسط انتشارات   CRC Press-Taylor & Francis Group منتشر و روانه بازار کتاب شده است.

در این کتاب به طراحی مدارهای دیجیتال در بستر نانو فناوری جدیدی به نام QCA پرداخته شده است. این کتاب شامل معماری‌های جدید نانوالکترونیک مبتنی بر فناوری QCA است که به بهبود عملکرد مدارهای دیجیتالی با در نظر گرفتن معیارهای کلیدی مانند تاخیر سیم، تعداد سلول‌ها و مساحت مدار در سطح پیاده‌سازی فیزیکی کمک می‌کند.

این کتاب برای دانشجویان و محققین علاقه‌مند به پژوهش‌های مرتبط با نانوفناوری‌های نوظهور و ساختارهای آن  و طراحی مدارهای دیجیتال کم مصرف در رشته‌های الکترونیک و کامپیوتر نوشته شده است. همچنین مطالب این کتاب برای متخصصین شرکت‌های تولیدی/ صنعتی در زمینه نانوتکنولوژی در توسعه مدارهای دیجیتالی و کامپیوترهای کوانتومی کم مصرف، قابل استفاده است.

این کتاب شامل ۱۱ فصل است که ۲ فصل از این کتاب با عناوین  “Towards Effective Multiplexer Circuit Design in QCA Technology” و “Design of New Circuits for Reversible ALU in QCA Technology”
توسط آقای دکتر عبدالحسین رضائی عضو هیات علمی گروه مهندسی برق دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه علم و فرهنگ و همکاران ایشان تهیه شده است. در این دو فصل به طراحی مدارهای دیجیتالی از جمله ALU  در فناوری QCA پرداخته شده است و در نهایت مزیت استفاده از این مدارها مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.

🔹علاقه مندان جهت دسترسی به این کتاب می‌توانند لینک را دنبال کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا