احتمال ثبت گرمترین دمای روی زمین در دره مرگ

امواج گرمای شدید و بی امان تبدیل به یک امر عادی شده است که به تغییرات اقلیمی دامن زده و خشکسالی و آتش سوزی های جنگلی را تشدید می کند.

به گزارش سیناپرس، ژوئن (تیر) گرم ترین ماه ثبت شده بود، اما جولای (مرداد) حتی بدتر از آن خواهد بود. بر اساس داده های اولیه سازمان جهانی هواشناسی، آغاز این ماه گرم ترین هفته ثبت شده زمین بوده است.

آب و هوای غرب به ویژه گرمتر است. در این میان دره مرگ کالیفرنیا می ‌تواند داغ‌ترین دمای ثبت ‌شده در این آخر هفته را در بحبوحه دمایی که سرویس ملی هواشناسی آمریکا آن را گرمای شدید و خطرناک نامیده است، به دست آورد.

این سازمان از شهروندان خواسته که با هیدراته ماندن و اجتناب از فعالیت های شدید در فضای باز، با گرمای طاقت فرسا مقابله کنند. به گفته سرویس پارک‌های ملی ایالات متحده، دمای تابستان در پارک ملی خشک به ۴۹ درجه سانتی‌گراد می‌ رسد.

به گفته کارشناسان، گرما ممکن است در این آخر هفته از ۵۴ سانتی‌گراد فراتر رود که رکورد گرمترین دمایی خواهد بود که تا کنون به طور قابل اعتماد روی زمین اندازه گیری شده است. گفته می شود این میزان گرما در ایالات متحده باعث بروز سوختگی های درجه دو ناشی از داغ شدن پیاده روها شده است.

محققان اخطار می دهند که این گرما فقط محدود به آمریکا نیست بلکه موج گرما اروپا، خاورمیانه و جنوب شرقی ترکیه را فراگرفته و هشدار گرمای شدید برای بخش‌هایی صادر شده است.

به گفته دانشمندان انسان‌ها دی اکسید کربن و متان زیادی آزاد کرده ‌اند که آب و هوای زمین را تغییر داده و به رویدادهای شدید آب و هوایی مکرر و طولانی‌تر کمک می ‌کند.به گزارش سیناپرس، سال‌های متوالی خشکسالی و دمای بالاتر از حد متوسط، مخازن آب شیرین را تقریباً خشک کرده است.

بر اساس هشدارها ، تنش های اقلیمی شمال آرژانتین، اروگوئه جنوب پاتاگونیا را نیز تحت تاثیر قرار داده است. به طور مشابه، در عراق، کمبود آب بر کشاورزی و تولید مواد غذایی تأثیر منفی می گذارد.

به گزارش سیناپرس، گرمایش شدید آب و هوا و تغییرات اقلیمی تأثیر زیادی بر سلامت انسان، اکوسیستم، اقتصاد، کشاورزی، انرژی و منابع آب دارد. این امر بر ضرورت فزاینده کاهش انتشار گازهای گلخانه ای به سرعت و عمیق تاکید می کند.

مترجم: مهدی فلاحی پناه

منبع: sciencealert

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا