نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

فضاپیمای هندی با موفقیت در مدار ماه مستقر شد

به گفته آژانس فضایی هندوستان، دانشمندان سازمان تحقیقات فضایی این کشور اولین مانور افزایش مدار فضاپیمای چاندرایان-۳ را با موفقیت انجام دادند.

به گزارش سیناپرس، هندوستان در حال اجرای یک ماموریت فضایی بسیار مهم با هدف مطالعه ماه بوده و در این راستا فضاپیما و ماهنورد خود را به سمت قمر زمین اعزام کرده است.

سازمان تحقیقات فضایی هندوستان در کانال های رسمی شبکه های اجتماعی خود اعلام کرد : فضاپیما در شرایط طبیعی بوده و همه سیستم های آن به درستی عمل می کند.

به گفته آژانس فضایی هندوستان، چاندرایان ۳ ، اکنون در مداری قرار دارد که در نزدیکترین فاصله به زمین در ۱۷۳ کیلومتری و دورترین فاصله از زمین در ۴۱۷۶۲ کیلومتری قرار دارد.

گفتنی است، سازمان تحقیقات فضایی هندوستان در ۱۴ جولای سومین نسخه از برنامه اکتشاف ماه خود را از مرکز فضایی ساتیش داوان، سریهاریکوتا، با هدف فرود نرم بر روی قطب جنوبی ماه که بخش ناشناخته قمر زمین محسوب می شود  انجام داد.

 به گزارش سیناپرس،این ماموریت برای هند بسیار حیاتی محسوب می شود و می تواند نوعی تاریخ سازی در این کشور به شمار رود زیرا پیش از این تنها سه کشور آمریکا، چین و روسیه تاکنون موفق به فرود بر سطح ماه شده اند.

مترجم: ندا جوادهراتی

منبع: financialexpress

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل