نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

جشن تولد یک سالگی جیمز وب با تصاویر جدید فضایی

دانشمندان اولین سالگرد عملیاتی شدن تلسکوپ فضایی جیمز وب را با تصویری نفس گیر که توسط این تلسکوپ ثبت شده است، جشن گرفتند.

به گزارش سیناپرس، ستاره شناسان ناسا برای جشن گرفتن یکسالگی جیمز وب، از تصویر واضحی که توسط این تلسکوپ گرفته شده است، رونمایی کرد که شامل یک منطقه کوچک ستاره ساز در مجموعه کهکشان Rho Ophiuchi است.

سازمان فضایی ناسا اشاره می کند: اگرچه این یک مهد کودک ستاره ای نسبتاً کوچک و آرام است، اما طبیعت آرام آن، نمای نزدیک بی نظم ارائه شده توسط وب را رد می کند. در این تصویر فوران ‌هایی که از ستارگان جوان منشعب می شوند، دیده شده و این فوران ها بر گاز بین ‌ستاره‌ ای مناطق اطراف آن ها اثر می ‌گذارد و هیدروژن مولکولی را که به رنگ قرمز ، روشن می ‌کند. برخی از ستارگان حتی سایه یک قرص دور ستاره ای را نشان می دهند که گویای منظومه های سیاره ای در حال ساخت است.

به باور ستاره شناسان تنها در طول یک سال گذشته، تلسکوپ فضایی جیمز وب دید بشر از کیهان را تغییر داده و توانست به سحابی های غباری نگریسته و برای اولین بار نور را از گوشه های دور جهان مشاهده کند. بیل نلسون، مدیر ناسا در یک بیانیه رسانه ‌ای در رابطه با یک سالگی جیمز وب می ‌گوید: هر تصویر جدید یک کشف جدید است و دانشمندان در سراسر جهان را قادر می ‌سازد تا سؤالاتی جدید مطرح کرده و به آن ها پاسخ دهند.

به گزارش سیناپرس، تلسکوپ جیمز وب یک شاهکار علمی است که با شرکای بین‌المللی ناسا شکل گرفته تا مرزهای دانش را تا جایی که ممکن است پیش ببرد. در حال حاضر تلسکوپ فضایی جیمز وب در حال انجام مطالعات نجومی امواج مادون قرمز است. این تلسکوپ به عنوان بزرگ ‌ترین تلسکوپ موجود در فضا، مجهز به ابزارهایی با وضوح بالا و بسیار حساس است که به آن امکان می‌دهد اجرام بسیار قدیمی، دور، یا کم‌رنگی را که تلسکوپ فضایی هابل تشخیص نمی‌دهد، رصد کند.

مترجم: نیروانا محمدحسینی

منبع: studyfinds

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل