افتتاح بیمارستان اکباتان بعد از 14 سال در همدان

مدیر منابع فیزیکی و طرح های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: بیمارستان ۲۷۰تختخوابی اکباتان همدان بعد از گذشت ۱۴سال از آغاز ساخت، در هفته دولت امسال افتتاح خواهد شد .

علیرضا طاهری افزود: بیمارستان آموزشی و درمانی 270 تختخوابی اکباتان در مساحتی به وسعت 28 هزار مترمربع و در 12 طبقه احداث شده است که ساختمان قدیمی آن دارای 9 طبقه است .

وی درباره علت ساخت بیمارستان اکباتان را در این مکان پر تردد اظهار کرد: نبود زمین به این وسعت بالا در همدان ما را ناگزیر از ساخت بیمارستان در محلی پر ترافیک کرد با این وجود پارکینگی با ظرفیت 230 خودرو پیش بینی شده و ساعت ملاقات بیماران در زمان های کم تردد مثل 14:30تا 16:30 در نظر گرفته شده است و از محوطه ای ساختمان مجاور که متعلق به مرکز بهداشت شهرستان هست به عنوان پارکینگ برای مراجعان استفاده خواهد شد.

 مدیر مرکز آموزشی ،درمانی و پژوهشی اکباتان افزود: این بیمارستان دارای دو ساختمان بوده که ساختمان تازه ساز برای پذیرش و کارهای اداری و ساختمان کنار آن برای درمان و بستری در 9 طبقه طراحی شده است .

مسئول عمران واجرایی طرح بیمارستان اکباتان نیز گفت: با توجه به موقعیت مکانی بیمارستان درحال حاضر امکان فرود بالگرد در نظر گرفته نشده است.

محمد باقری ادامه داد: این مرکز آموزشی ،درمانی و پژوهشی است و با تصمیم مسئولان دانشگاه علوم پزشکی همدان با اولیت پذیرش و بستری اطفال راه اندازی می شود در گام نخست 70 درصد ظرفیت تخت های این بیمارستان برای بستری و درمان نوزادان در نظر گرفته می شود.

وی ادامه داد : هر طبقه دارای 50 تخت بیمارستانی است و هر بخش دارای دو اتاق چهار تخته و اتاق های دو تخته و یک تخته است که مطابق استاندارهای سلامت است.

وی یاد آور شد :این مرکز دارای هفت اتاق عمل و چهار بخش ویژه ،ان .آی .سی، زنان و سی.سی. یو است.

گزارش: ساره یوسفی



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا