نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تولید 2000 تن چغندر قند پاییزه در فسا

سینا

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا گفت: حدود 2431 تن چغندر قند پاییزه از سطح 45 هکتار مزارع این شهرستان برداشت و تحویل کارخانه قند مینوی فسا شد.

به گزارش سینا پرس فارس به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی شهرستان فسا، محمدصادق فانی تصریح کرد: برداشت مکانیزه چغندر قند پاییزه در این شهرستان از اوایل خردادماه با استفاده از 2 دستگاه برداشت آغاز شد و در اواسط تیرماه به پایان رسید.

وی با اشاره اینکه قیمت گذاری چغندر قند از سوی دولت محترم بر اساس فصل کشت و عیار قند محصول تحویلی صورت می گیرد، اظهار کرد: چغندر قند پاییزه کشاورزان شهرستان فسا با عیار 16.9 درصد، بالاترین عیار تحویلی را در بین شهرستان های طرف قرارداد کارخانه قند مینوی فسا داشته است.

به گفته وی؛ هرکیلوگرم چغندر قند پاییزه با عیار پایه 15درصد با قیمت 2700 تومان از کشاورزان خریداری و علاوه بر آن به ازای هر تن چغندر قند تحویلی دو کیلوگرم شکر و 20 کیلوگرم تفاله به کشاورز جایزه داده شده است.

فانی افزود: مزارع چغندر قند این شهرستان در مناطق شیبکوه و ششده می باشد که با بذور لوانته، گرانته، ویکو، کادیلاک و پالما کشت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا اظهار کرد: استفاده از نزولات جوی، کاهش ۴۰ درصدی مصرف آب و کاهش هزینه های تولید در واحد سطح از دلایل اصلی تغییر الگوی کشت چغندر قند از بهاره به پائیزه به شمار می رود.

خروج از نسخه موبایل