نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

از خود درمانی به کمک اینترنت خودداری کنید

امروزه زندگی انسان با فناوری اینترنت آمیخته شده و تصور زندگی و انجام فعالیت های مختلف روزمره بدون کمک اینترنت امکان پذیر نیست. این فناوری اگر چه سبب شده تا سرعت تبادل اطلاعات بسیار بالا رفته و همچنین امکان دسترسی پژوهشگران، دانشجویان و افراد علاقه مند به موضوعات مختلف علمی و هنری به منابع علمی و دقیق حوزه های فوق بسیار آسان شده است؛ اما مشکلات فراوانی نیز در این زمینه به وجود آمده که از مهمترین آن ها؛ وجود وب سایت های نا معتبر؛ ارائه اطلاعات غلط و نادرست در امور مختلف است.

فدراسیون ملی دستورات جراحی و دندانپزشکی ایتالیا FNOMCEO در بیانیه ای رسمی اعلام کرد که پژوهشگران و پزشکان این مرکز در حال راه اندازی وب سایت جدیدی هستند که در آن اطلاعات دقیق و قابل استنادی وجود دارد که به کاربران در مواجه با اطلاعات غلط و نادرست حوزه  پزشکی موجود در اینترنت ، کمک می کند.

 یکی از حوزه هایی که در آن اطلاعات پراکنده و غیر مستند به وفور مشاهده می شود؛ حوزه پزشکی و داروئی است که سبب شده است تا اطلاعات نادرستی از این طریق به افراد مختلف ارائه شود که در بسیاری از مواقع؛ به کار بستن این دستورات می تواند خطرات جانی برای بیماران در پی داشته باشد. متاسفانه در برخی موارد، افراد در مواجه با بیماری خود یا نزدیکانشان؛ به جای مراجعه به پزشک، اقدام به جستجوی اینترنتی کرده و بر این اساس درمان خود را آغاز می کنند.

فدراسیون ملی دستورات جراحی و دندانپزشکی ایتالیا FNOMCEO در بیانیه ای رسمی اعلام کرد که پژوهشگران و پزشکان این مرکز در حال راه اندازی وب سایت جدیدی هستند که در آن اطلاعات دقیق و قابل استنادی وجود دارد که به کاربران در مواجه با اطلاعات غلط و نادرست حوزه  پزشکی موجود در اینترنت ، کمک می کند. در این وب سایت که حداکثر تا چند ماه آینده راه اندازی شده و در دسترس عموم مردم قرار می گیرد، کارشناسان برجسته پزشکی با تخصص های گوناگون به سوالات بیماران پاسخ داده و نسبت به ارائه دستورالعمل های علمی و مناسب در حوزه های مختلف اقدام می کنند. از جمله افراد مشهوری که در این پروژه فعالیت می کنند، می توان به، پزشک و متخصص غدد مشهور ایتالیائی ، امبرتو ورونسی اشاره کرد. هدف اصلی این وب سایت ؛ اصلاح اطلاعات غلط پزشکی موجود در شبکه جهانی اینترنت است.

منبع: ansa

ترجمه: فاطمه کردی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل