نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

آموزش مغز از رؤیا تا واقعیت

بهبود عملکرد مغز یکی از مهمترین اهداف دانشمندان علوم پزشکی در سراسر جهان به شمار می آید. این اقدام با هدف غلبه بر پیری مغز و داشتن زندگی باکیفیت تر در سالهای پایانی زندگی صورت می گیرد.

دانشمندان دانشگاه کوینزلند استرالیا پس از بررسیهای طولانی مدت برای نخستین بار در دنیا نشان داده اند که آموزش مغز برای انجام کارهای خاص به بهبود هرچه بیشتر عملکرد مغز منجر خواهد شد.

تحقیقات این دانشمندان نشان می دهد که استفاده از روش tDCS در بخش جلویی مغز موجب بهبود عملکرد آن در انجام امور آموزش دیده یا دیده نشده می شود

این نوآوری در انستیتو مغز دانشگاه کوینزلند و دانشگاه روانشناسی این دانشگاه ارایه شده است. دانشمندان این دانشگاه مزایای استفاده از تجهیزات تحریک مغز را که از طریق الکترودهای مخصوصی بر روی جمجمه (tDCS ) انجام می شود مورد بررسی قرار داده اند. تحقیقات این دانشمندان نشان می دهد که استفاده از روش tDCS در بخش جلویی مغز موجب بهبود عملکرد آن در انجام امور آموزش دیده یا دیده نشده می شود.

پروفسور متینگی در این خصوص می گوید: از این یافته ها می توان برای مقابله با کاهش قدرت شناخت که با پیری مغز در ارتباط است استفاده کرد. همچنین این امیدواری وجود دارد که از آن برای بهبود قدرت شناخت مغزی در افرادی که دچار بیماری یا صدمات مغزی شده بهره گرفت.

طی یک دهه گذشته تکنیک «آموزش مغزی» به عنوان انقلابی در پزشکی معرفی شده است به طوریکه از آن به عنوان صنعت نوپای چندین میلیارد دلاری در علم پزشکی به آن نگاه می شود. طی این مدت هزاران اپلیکیشن آنلاین و برنامه با هدف تحریک افراد برای تمرین دادن به مغز و بهبود قدرت شناخت ارایه شده است.

 

منبع: medicalxpress

مترجم:مهدی پیرگزی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل