نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تقویت و رویش مجدد مو با گیاه بابونه

امروزه ریزش مو به یکی از مشکل های روزمره زندگی تبدیل شده است؛ روزانه به طور طبیعی بین 50تا 150 مو از دست می دهیم اما ممکن است به دلیل نحوه زندگی، استرس های زیاد، استفاده طولانی مدت از داروها از جمله آنتی بیوتیک ها یا حتی نارسایی‌های هورمونی یا عوامل ژنتیکی این عدد افزایش یافته و مشکل زا باشد.

پژوهشگران شرکت دانش بنیان دارویی زردبند موفق شدند با کمک عصاره طبیعی گیاه دارویی بابونه راهی برای تقویت و رویش مجدد مو و ابرو پیدا کنند.

آزمایش ها انجام گرفته شده نشان می دهد حداقل زمان مصرف عصاره طبیعی گیاه دارویی بابونه  تا حصول نتیجه مطلوب 2تا 4 ماه است

بابونه یکی از قدیمی ترین گیاهان دارویی شناخته شده توسط انسان است. این گیاه در تمام دارونامه های معتبر معرفی شده و خواص گل های آن مورد بررسی قرار گرفته است. بابونه یکی از گیاهان دارویی منتخب سازمان بهداشت جهانی بوده و دارای کاربردهای متنوعی است.

طبق مطالعه های انجام شده، مواد موثر گل های این گیاه در مراقبت و نگهداری پوست و مو بسیار موثر است. مواد موثر طبیعی گیاه بابونه به دلیل داشتن اثرهای آنتی اکسیدانی مانند خنثی کردن رادیکال های آزاد سبب تقویت و رشد بهتر موها می‌شود. همچنین این گیاه دارای ترکیبات است که موجب کاهش سطح عوامل التهاب زا در سطح پوست و کاهش خارش و التهاب موضعی پوست می شوند. ترکیبات طبیعی موجود در عصاره بابونه با ایجاد مشخص تحریکی روی پوست، سبب باز شدن عروق، بهبود گردش خون موضعی و تغذیه بهتر فولیکول مو شده و به بهبود رشد مو کمک می کند.

آزمایش ها انجام گرفته شده نشان می دهد که حداقل زمان مصرف این عصاره تا حصول نتیجه مطلوب 2تا 4 ماه است.

 

گزارش: فرزانه صدقی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل