نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

آغاز همکاری شهرک‌های صنعتی و دانشگاه جامع علمی كاربردی فارس

طی جلسه‌ای، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی و رئیس دانشگاه علمی کاربردی فارس، تفاهمنامه همکاری امضا و مبادله کردند.

به گزارش سینا پرس فارس، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس چهارشنبه ۲۱ تیرماه در آیین مبادله تفاهم نامه همکاری بین این شرکت و دانشگاه جامع علمی کاربردی استان، بیان کرد: برای تقویت و گسترش ارتباط دانشگاه با صنعت وارائه آموزش‌های مهارتی به دانش آموختگان دانشگاهی و متقاضیان اشتغال در واحدهای صنعتی، تفاهم نامه همکاری بین شرکت شهرک‌های صنعتی فارس و دانشگاه جامع علمی کاربردی استان منعقد شد.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه تحقق عيني و عملي ارتباط بین صنعت و دانشگاه در راستاي توانمندسازي بخش صنعت و رفع مشكلات اين بخش از راهبردهاي اصلی این شرکت است، گفت: با انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی فارس، به دنبال دستيابي این مهم هستیم.

سید مصطفی هاشمی گفت: با توجه به تاكيدات و پيگيري هاي استاندار فارس، بستر مناسبی برای تعامل بیشتر بین صنعت و دانشگاه در استان فارس فراهم شده است و مجموعه شهرک‌های صنعتی استان نیز خود را مكلف مي داند با بهره گيري از تمامي ظرفيت ها، شرايط لازم براي تحقق اين هدف فراهم سازد.

وی گفت: نگاه ما به همکاری با دانشگاه‌ها تعاملی، کاربردی و عملیاتی است و هدف اصلی از این تعاملات، همکاری با دانشگاه‌ها برای توسعه، پیشرفت و ارتقای جایگاه صنعت استان و حل مشكلات اين حوزه است.

هاشمی تصریح کرد: يكي از مشكلات واحدهاي صنعتي برای جذب نيرو، كمبود افراد ماهر است و نياز امروز صنعت وجود فارغ التحصيلان داراي مهارت است كه با همكاري با دانشگاه فني جامع علمی كاربردي به دنبال تحقق اين موضوع هستيم.

هاشمی به ظرفیت‌های ويژه دانشگاه فني جامع علمي كاربردي استان در زمينه مهارت آموزي به فارغ التحصيلان و برگزاري دوره هاي تخصصي اشاره و گفت: قطعا در قالب اجرای این تفاهم نامه از ظرفیت‌های موجود در این دانشگاه و مراكز وابسته، برای کمک به ارتقای سطح مهارتي واحد‌های صنعتی و کمک به تامین نیروی انسانی ماهر و آموزش دیده برای واحد‌های صنعتی استفاده می‌کنیم و افزایش سطح همکاری‌ها از برنامه‌های آینده ما خواهد بود.

مدير عامل شركت شهرك هاي صنعتي فارس بر همکاری به منظور شناسایی فرصتهای شغلی مورد نیاز واحدهاي صنعتي به دفاتر کاریابی تخصصی مراکز علمی و کاربردی استان تاكيد كرد و گفت: در اين زمينه شرايطي فراهم خواهد شد تا واحد هاي صنعتي نيازهاي خود به نيروهاي ماهر را به اين دانشگاه اعلام و در دانشگاه نيز از طريق مراكز وابسته نسبت به برگزاري دوره هاي آموزشي و معرفي نيروهاي ماهر اقدام كند.

وي از ديگر موارد همكاري مشترك با دانشگاه جامع علمي كاربردي را برگزاري دوره های کوتاه مدت مورد نیاز واحدهاي صنعتي در قالب پودمانهای تخصصی، جمع آوری و اعلام نیازهای فناورانه واحدهاي صنعتی به دانشگاه جهت تعریف در قالب رویدادهای استارتاپی، همکاری بین دفاتر فناوری شهرکهای صنعتی و مراکز علمی کاربردی و استفاده از ظرفیت مراکز علمی و کاربردی دانشگاه جامع جهت اجرای طرح صلاحیت حرفه ای در واحدهای صنعتی تحت پوشش اعلام كرد.

رئيس دانشگاه جامع علمي كاربردي فارس نيز با اشاره به اهمیت همكاري مشترك، بر اجرايي كردن اين تفاهم نامه تاكيد كرد .

محمد حسين شفيعي با بيان اينكه رويكرد دانشگاه جامع علمي كاربردي با ساير دانشگاه ها و مراكز آموزش عالي متفاوت است و هدف اصلي ارائه آموزش هاي مهارتي با هدف اشتغال زايي است گفت:ملاك و ميزان موفقيت دانشگاه نيز ميزان اشتغال زايي است.
وي با بيان اينكه اين دانشگاه براي نخستين بار دانشجو را با تضمين اشتغال جذب مي كند گفت: هدف گذاري امسال جذب 11هزار دانشجو است كه در مهر ماه انجام خواهد شد.

رئيس دانشگاه جامع علمي كاربردي فارس با بيان اينكه دانشگاه حلقه واسطي بين صنايع و متقاضيان اشتغال است گفت:هدف ما ارائه آموزش هاي مهارتي مورد نياز صنايع است تا واحدهاي صنعتي بدون دغدغه نيروي ماهر را جذب كنند.

شفيعي با بيان اينكه پيش بيني ما براين است كه در آينده صنايع دچار بحران كمبود نيروي ماهر خواهند شد گفت:هدف ما انجام اقدام پيشدستانه براي مقابله با اين بحران است و در اين زمينه طرح آباد (آموزش برای اشتغال دانش آموختگان دانشگاه‌ها) از برنامه‌های مهم برای همکاری در رفع معضل ضعف مهارت دانش‌آموختگان و بیکاری است وبراساس این طرح، دانش آموختگان با گذراندن یک یا دو دوره کوتاه مدت مهارتی تخصصی در محیط کار واقعی، توانمندی لازم برای ورود به بازار کار را به دست خواهند آورد.

پیگیری جهت تامین نیروی تخصصی مورد نیاز واحدهای صنعتی از طریق دفاتر کاریابی تخصصی موجود در مراکز علمی و کاربردی، پیگیری جهت صدور مجوز اجرای دوره های کوتاه مدت مورد تقاضای شرکتهای صنعتی در چارچوب ضوابط و مقررات دانشگاه جامع، پیگیری اجرای دوره های صلاحیت حرفه ای مورد نیاز جامعه شرکت شهرکها بر اساس نیازهای اعلام شده در این حوزه، همکاری در برگزاری نشست های مشترک پیرامون شناسایی و معرفی ایده های نوین با رعایت ضوابط و مقررات طرفین در راستای حمایت از استارت آپ ها و طرح های کار آفرینی، کمک در شناسایی نیازهای فناورانه شرکت شهرکها بر اساس نیازهای اعلام شده و همکاری در برگزاری رویدادهای استارتاپی مشترک مورد نیاز شرکت شهرکهاي صنعتي و معرفی ایده های برتر به این شرکتها جهت اجرا از دیگر مفاد اين تفاهم نامه است.

خروج از نسخه موبایل