ارایه نقشه جهانی رعد و برق

به گزارش مهر، رعد و برق از جمله خطرناک ترین پدیده های طبیعی در سراسر جهان محسوب می شود. این پدیده حیرت انگیز همواره دنیایی از راز و رمز و اضطراب در دل خود داشته تا آنجاکه بدون آن تولید بسیاری از فیلم های علنمی و تخیلی و حتی افسانه سرایی کار غیرممکنی بوده است.تازه ترین نقشه ای که درخصوص وقوع رعد و برق در سراسر جهان تهیه شده نشان می دهد مناطقی وجود دارد که این پدیده در آنها به مراتب بیشتر از سایر نقاط روی می دهد.

به تازگی محققان نقشه ای از رعد و برق های روی داده در سراسر جهان ارایه کرده اند که مربوط به سالهای 1995 تا 2013 می شود. داده هایی که آنها طی مدت 20 سال به دست آورده اند مربوط به دو ماهواره است که اطلاعات جالب توجهی درباره وقوع رعد و برق در سراسر جهان جمع آوری کرده اند.

نقاطی از جهان که رعد و برق کمتری در آنجا روی می دهد به رنگ ارغوانی و مناطقی که به رنگ صورتی هستند همواره محل وقوع موارد بیشتری از رعد و برق هستند.نکته جالب توجه در این نقشه کشورهای ونزوئلا و جمهوری کنگو هستند که بیشترین رعد و برق ها در این کشورها روی می دهد. بر اساس این نقشه آنهایی که دوست دارند از رعد و برق در امان باشند بهتر از است در جایی در میان اقیانوس زندگی کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا