نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

خطر انقراض در کمین گوریل های شرقی

این خبر را اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت (IUCN) پس از آن اعلام کرد که محققان متوجه شدند جمعیت گوریل شرقی در عرض 20 سال بطور چشمگیری کاهش یافته است.

بر اساس اعلام IUCN چهار گونه از 6 گونه این میمون بزرگ ( 2 گونه گوریل-2 گونه اورانگوتان) در آستانه انقراض قرار دارند.انقراض این موجودات احتمالا حیرت آور نخواهد بود چرا که از بیش از 82 هزار گونه ارزیابی شده توسط IUCN ، حدود 30 درصد با این سرنوشت روبرو هستند که علت آن تقریبا به دلیل اقدامات انسانی است.
زمین شناسان اکنون در نظر دارند که دوران حاضر زمین شناختی زمین را دوباره در طبقه ' آنتروپوسین' (Anthropocene) قرار دهند؛ نامی که گستره تاثیر انسان را بر این سیاره بازتاب می دهد.
وضعیت نگران کننده این حیوانات در کنگره جهانی حفاظت IUCN در هاوایی و پس از آن اعلام شد که محققان متوجه شدند جمعیت این حیوانات در عرض دو دهه دست کم 77 درصد کاهش یافته است.
 به گزارش از پایگاه اینترنتی ایندیپندنت،همچنین بر اساس این گزارش شمار نوع دیگر از گوریل شرقی که کوهی نامیده می شود فقط به چند صد عدد می رسد.گوریل کوهی 20 سال است که به شدت در معرض انقراض قرار دارد و فقط حدود 300 گوریل بالغ از این گونه برجای مانده است.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل