نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

آماده شدن فضانوردان برای انجام یک راهپیمایی مهم فضایی

آژانس فضایی روسیه روز سه‌شنبه اعلام کرد: کنستانتین بوریسف و الکساندر گربنکین فضانوردان این کشور برای یک پرواز فضایی تحت برنامه پروازهای متقابل آماده شده و از نظر پزشکی مجوز حضور در ماموریت را گرفتند.

به گزارش سیناپرس، آژانس فضایی روسیه در حال آماده سازی گروه بعدی فضانوردانی است که قرار است به ایستگاه بین المللی فضایی سفر کنند. این افراد باید چند راه پیمایی بسیار مهم فضایی را اجرا کرده و به همین دلیل ماموریت پیش رو برای آژانس فضایی روسیه دارای اهمیت بسیار زیادی است.

بر این اساس آژانس فضایی روسیه در بیانیه ای خبر از تائید شرایط این فضانوردان برای اجرای ماموریت داد. در این بیانیه آمده است: یک جلسه شورای پزشکی امروز در مرکز آموزش فضانوردان گاگارین که از زیر مجموعه های آژانس فضایی روسیه محسوب می شود، برگزار شد. پزشکان و متخصصان این شورا تشخیص دادند که کنستانتین بوریسوف و الکساندر گربنکین از نظر سلامتی برای انجام این ماموریت فضایی مناسب هستند.

طبق گزارش آژانس فضایی روسیه، بوریسوف به عنوان عضوی از ماموریت Crew-7 در ۱۵ آگوست سال جاری میلادی و الکساندر گربنکین در فوریه ۲۰۲۴ با ماموریت Crew-8 به ایستگاه فضایی بین المللی پرواز خواهد کرد.

به گزارش سیناپرس، پیش از این آژانس فضایی روسیه اعلام کرده بود، توافق نامه ای را در مورد پروازهای متقابل مشترک بین فضانوردان روسی و فضانوردان آمریکایی به ایستگاه فضایی بین المللی امضا کرده است که شرایط سه پرواز حامل فضانوردان روسی را در سفینه های فضایی ایالات متحده فراهم می کند. در مارس ۲۰۲۳، این شرکت گفت که برنامه پروازهای متقابل با یک مأموریت دیگر گسترش یافته است.

مترجم:ندا جوادهراتی

منبع: tass

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل