کشف تصادفی صدها شی باستانی در انگلستان

در پی اجرای عملیات عمران شهری در سالیسبری انگلستان؛ بقایای آثار باستانی به دست آمد که پس از اطلاع به مسئولان مربوطه؛ تیمی از باستان شناسان به بررسی و مطالعه آن ها پرداخته و در پی این بررسی ها، بقایای یک ساختمان قرون وسطائی به دست آمد.

در این محوطه باستانی بقایای یک اجاق صنعتی متعلق به خانواده سلطنتی، سکه های نقره و اشیا دیگری به دست آمده است. به گزارش منابع محلی، این آثار در یک ایستگاه اتوبوس قدیمی واقع در خیابان اندلس قرار دارد که چرچیل ؛ نخست وزیر مشهور انگلستان طی دوران بازنشستگی خود ،در این محل زندگی می کرده است.

این ساختمان مربوط به قرن شانزدهم میلادی بوده و در این محل آثار و اشیا متعددی کشف شد. یکی از جالب توجه ترین آثار به دست آمده در این حفاری، سنجاق پولیش خورده ای از جنس استخوان است که دارای تکنیک ساخت جالب توجهی است.

ری کندی از پژوهشگران موسسه باستان شناسی کاتسولد که در این پژوهش مشارکت داشته اعلام کرد: کشف این آثار بسیار ارزشمند هستند زیرا پیش از این گمان می رفت که بیشتر آثار متعلق به این روزگار بر اثر توسعه شهری در روزگار مدرن از بین رفته اند.

در این محوطه باستانی بقایای یک اجاق صنعتی متعلق به خانواده سلطنتی، سکه های نقره و اشیا دیگری به دست آمده است. به گزارش منابع محلی، این آثار در یک ایستگاه اتوبوس قدیمی واقع در خیابان اندلس قرار دارد که چرچیل ؛ نخست وزیر مشهور انگلستان طی دوران بازنشستگی خود ، در این محل زندگی می کرده است.

مطالعات انجام شده نشان می دهد که احتمالا در این اجاق کشف شده، کاشی، سفال و اشیا مشابه ساخته می شدند.

منبع: salisburyjournal

ترجمه: فاطمه کردی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا