نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

گامهایی برای اشتیاق کودکان به خوردن صبحانه

سینا

در میان سه وعده غذایی، صبحانه از اهمیت ویژه ای برخوردار است. با توجه به این موضوع که مهم ترین زمان یادگیری کودکانی که به مدرسه می روند در ساعات ابتدایی صبح است، باید به وعده صبحانه آنان توجه ویژه ای شود تا صبحانه کامل و مغذی داشته باشند.
خوردن یک صبحانه کامل و سالم در گام نخست، احتمال افزایش وزن را کاهش می دهد و در ادامه، افزایش تمرکز را به همراه دارد.

خوردن صبحانه برای همه افراد، به ویژه کودکان بسیار مهم و ضروری است؛ به ویژه کودکانی که در سنین رشد هستند.
افرادی که صبحانه نمی خورند، بعد از گذشت چند ساعت و در میانه روز احساس ضعف و خستگی مفرط را تجربه می کنند. بنابراین توصیه می شود هیچ گاه وعده صبحانه را از برنامه غذایی خود و کودکتان حذف نکنید.

کودکانی که به مدرسه می روند برای داشتن تمرکز کافی برای توجه به درس و یادگیری باید وعده صبحانه را در برنامه غذایی خود داشته باشند. بسیاری از کودکان میل به خوردن صبحانه ندارند، حذف صبحانه در طولانی مدت بر عملکرد مغز تأثیر می گذارد و باعث اختلال در عملکرد می شود. این موضوع باید در مدارس هم آموزش داده شود و به کودکان آموزش دهند که خوردن یا نخوردن صبحانه چه پیامدهایی دارد. کودکانی که از صبحانه خوردن فرار می کنند، واکنش نامطلوب بیشتری نسبت به محیط اطراف دارند و پرخاشگر می شوند، این کودکان برای نرفتن به مدرسه تلاش بیشتری می کنند و میل به توجه به درس و حاضر بودن در کلاس درس در آنها کاهش می یابد.

برای اینکه میل کودک خود را به این وعده غذایی افزایش دهیم، رعایت نکات زیر می تواند کارآمد باشد:

زهره فیروزی

کارشناس ارشد تغذیه بالینی دانشکده تغذیه و علوم غذایی، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز

خروج از نسخه موبایل