نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

مراسم بزرگداشت استاد فقید آناتومی برگزار شد

دکتر جغتایی در آیین بزرگداشت این استاد فقید که در سالن کنفرانس کتابخانه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، از وی به عنوان یکی از پایه گذاران علوم پایه وآناتومی نوین یاد کرد و گفت: دکتر بامشاد با تلاش و کوشش و جدیت دراین علم، شاگردان بسیار زیادی را تربیت کرده است.
وی ادامه داد: منش و اخلاق مداری وی زبانزد شاگردان و اساتید دانشگاه بود و با صبر و شکیبایی که داشتند درانتقال دانش بسیار موفق بودند.دکتر بامشاد بیش از یک قرن عمر کرد و بیشترین زمان عمر خود را در راه دانش،علم آناتومی و بافت شناسی گذراند.
رییس انجمن علوم تشریح ایران ادامه داد: برای گرامیداشت نام و یاد دکتر بامشاد، سالنی در دانشگاه علوم پزشکی ایران به نام وی نامگذاری شده است.
در این مراسم دکتر مسلم بهادری از پیشکسوتان پزشکی ایران و متخصص آسیب شناسی و پاتولوژیست نیز گفت:دکتربامشاد در زمینه های مختلف پزشکی فعال بودند اما بار سنگین بافت شناسی بر دوش وی و درترویج علوم پایه در کشور نقش بسزایی داشتند.
وی اضافه کرد: دکتر بامشاد اولین پزشکی بود که با کمک دستگاه آسیب شناسی جنین، جنین های سقط شده و ناهنجاری های جنینی را در آزمایشگاه تشریح و به شاگردانش آموزش های ضروری را ارایه می کرد. 
بهادری با بیان اینکه دکتر بامشاد یکی از پایه گذاران علوم پایه کشور بود افزود:این استاد همواره از بی توجهی به علوم پایه در کشور گلایه داشت.
دکتر ناصرالدین بامشاد علوی در سال 1294 در تهران متولد و پس از گذراندن دوره ابتدائی ، متوسطه ، عالی ، تحصیلات پزشکی را در دانشکده پزشکی تهران در سال 1320 به پایان رساند.
پس از گذراندن دستیاری پاتولوژی و هیستولوژی ، جنین شناسی و بیماریهای قلب و گوارش از دانشکده پزشکی پاریس در سال 1323 ابتدا در آزمایشگاه پاتولوژی دانشگاه تهران استخدام و سپس به آزمایشگاه بافت شناسی منتقل شد و در سال 1327به دانشیاری کرسی بافت شناسی و جنین شناسی انتخاب شد و در سال 1336 به سمت استادی این کرسی نائل آمد.
وی در سن 65 سالگی و پس از سی سال خدمت به جامعه پزشکی در سال 1358 بازنشسته شد.دکتر بامشاد علوی از سال 1358 به گروه علوم تشریح دانشگاه علوم پزشکی ایران پیوست و مدیریت گروه را بر عهده گرفت.
این استاد فقید در طی دوران خدمت خود به خاطر علاقه به تربیت کادر پزشکی کارآمد وقت خویش را صرف آموزش دانشجویان کرد و طی سالیان متمادی منشاء خدمات ارزنده ای به جامعه علمی و دانشگاهی کشور بود. 
به گزارش ایرنا، علم آناتومی مدیون زحمات بی شائبه این استاد بزرگوار در دانشگاههای علوم پزشکی مشهد، علوم پزشکی تهران و علوم پزشکی ایران است.دکتر بامشاد در تیرماه 1395 دار فانی را وداع گفت.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل