نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

فعالیت 19 مرکز نگهداری حیات وحش و پرندگان بدون مجوز محیط زیست

علی تیموری افزود: باغ های وحش، پرندگان و مراکز نگهداری که هنوز موفق به اخذ مجوز نشده اند، تا پایان سال فرصت دارند تا ضمن رعایت دستورالعمل مربوطه و ارائه اسناد و مدارک مورد نیاز نسبت به اخذ مجوز از سازمان اقدام کنند.

وی اظهار کرد: باغ وحش های قمصر کاشان، وکیل آباد شیراز، پارک ارم ماهشهر، باغ های پرندگان فدک بروجرد، شهرداری بوشهر، شرکت نفت خارک، کیش، دزفول، نوبخت حسن زاده، مرکز نگهداری از حیوانات فریدونکنار، پارک چیتگر، پارک ساعی، پارک ملت، مرکز نگهداری هفت چنار، بندر کنگ، آبشار ، پارک چمران و پارک مطهری، مجوز فعالیت ندارند.
به گفته وی، تاکنون مجوز فعالیت هفت مرکز به علت رعایت نکردن ضوابط و مقررات محیط زیستی ابطال شده است.
تیموری با اعلام این که 9 مرکز نیز اسناد و مدارک لازم برای اخذ موافقت اصولی به سازمان حفاظت محیط زیست ارسال کرده اند و در شرف دریافت مجوز بهره برداری هستند، خاطرنشان کرد: هنوز هیچ گونه جانوری به این مراکز وارد نشده است.
مدیرکل حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر این که اخذ مجوز از سازمان به معنای اتمام نظارت و بازرسی نیست، تصریح کرد: مکاتبات لازم با مراکز دارای مجوز به منظور بهسازی و به روز رسانی جایگاه ها بر اساس ضوابط و استانداردهای محیط زیستی و همچنین آماده سازی زیرساخت های لازم برای پایش آنلاین، صورت گرفته است.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل