نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

نخستین گردشگران فضائی تا دو سال دیگر به فضا خواهند رفت

موضوع گردشگری فضائی رفته رفته در حال تبدیل شدن به یکی از ارکان اصلی شرکت های فضائی در سراسر دنیا است. در پی پیشرفت های تکنولوژیکی و گشوده شدن درهای فضا بر روی انسان، بحث گردشگری فضائی در سال های اخیر به صورت جدی مطرح شده و حتی چندین شرکت خصوصی در این زمینه اقدام به پیش فروش بلیط های سفر به فضا کرده و علی رغم قیمت بسیار بالای بلیط این تورها، استقبال مناسبی نیز از این طرح صورت گرفت.

علی رغم وجود برخی تحریم ها از سوی کشورهای غربی و ایالات متحده آمریکا بر علیه روسیه، این موضوع تاثیری در رابطه با مطالعات و اکتشافات فضائی نداشته و همکاری های فضائی روسیه؛ سازمان فضائی ناسا و آژانس فضائی اتحادیه اروپا در بالاترین سطح ممکن در حال اجرا و پیگیری است.

 به تازگی مدیر ارشد آژانس فضائی روسیه در بیانیه ای رسمی اعلام کرد نخستین گروه از گردشگران فضایی توسط این سازمان طی دو سال آینده به فضا اعزام خواهند شد. وی با بیان موضوع فوق افزود: زمان مورد نیاز جهت آماده سازی پروازهای فضائی مانند این سفر، موضوع ساده ای نبوده و نمی توان این فرایند را در یک هفته یا یک ماه به پایان رساند. آماده سازی انجام چنین سفرهائی دست کم به یکسال زمان نیاز دارد.

آژانس فضائی روسیه همچنین در این بیانیه اعلام کرد که در اجرای عملیات فوق چند شریک و همکار خارجی نیز مشارکت دارند. اما در این بیانیه؛ نام این کشورها عنوان نشده است. رئیس سازمان فضائی روسیه در این رابطه گفت: من فکر می کنم جزئیات این سفر تا پیش از پایان یک سال اعلام شود. ما از همکاران خارجی خود به طور جدی درخواست کرده ایم که پروزه را به پیش ببرند. این کشورها عموما دارای صنایع پیشرفته ای بوده و فناوری و تجهیزات فضائی قابل توجهی دارند. البته هنوز جزئیات این طرح به تائید طرفین نرسیده و هیچ قرارداد رسمی در این رابطه منعقد نشده است.

گفتنی است علی رغم وجود برخی تحریم ها از سوی کشورهای غربی و ایالات متحده آمریکا بر علیه روسیه، این موضوع تاثیری در رابطه با مطالعات و اکتشافات فضائی نداشته و همکاری های فضائی روسیه؛ سازمان فضائی ناسا و آژانس فضائی اتحادیه اروپا در بالاترین سطح ممکن در حال اجرا و پیگیری است.

منبع: tass

ترجمه: احسان محمدحسینی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل