سوء استفاده هکرها از یک مشکل امنیتی در شبکه توییتر

 از جمله این دلایل می توان به ارتباط با گروه های تروریستی یا هک، و همچنین ترویج محتوای توهین آمیز اشاره کرد. با این حال، همه ما اینطور گمان می کنیم که وقتی حسابی مسدود می شود، راهی نیست جز اینکه نظر مدیران توییتر عوض شده و بار دیگر تصمیم به فعال سازی آن بگیرند. اما به نظر می رسد هکرها دست به کار شده اند و خودشان راهی را برای بازگشت به توییتر پیدا کرده اند.

جای تعجب اینجا است که این هکرها علاوه بر آنکه موفق شده اند تا کنترل چند حساب کاربری را بدست بیاورند، بلکه آنها را از حالت مسدود نیز خارج کرده و بار دیگر در آنها به فعالیت پرداخته اند.

این عده از هکرها که نام خود را "گروه اسپانیایی" گذاشته اند ادعا دارند که با استفاده از حفره های امنیتی که در توییتر کشف کرده اند موفق شده اند دست به چنین کاری بزنند.

یکی از اسامی کاربری که توییتر آن را حذف کرده، هیتلر نام داشته است. اگرچه در این حساب کاربری فعالیت مخربی انجام نشده، اما انتخاب چنین نامی دلایل کافی را برای مسدود کردن یک حساب کاربری به مدیران توییتر می دهد. اگرچه این گروه از هکرها قصد داشتند این حساب های بازیابی شده را با قیمت های بالایی به کاربران شان بفروشند، اما توییتر دوباره وارد عمل شده و تمام آنها را مسدود کرده است.

به گزارش تابناک،این گروه هکری مدعی است که علاوه بر فعال کردن مجدد حساب های کاربری، قادر است تا کنترل حساب های فعال را به دست بگیرد، نام کاربری افراد را تغییر دهد یا حساب های فعال را وارد حالت مسدود کند.

با این اوصاف، به نظر می رسد توییتر راه درازی را برای تامین امنیت کاربرانش در پیش رو دارد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا