نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

برخورد قاطع با افراد و مراكز متخلف در امور درمانی زیبایی

سینا

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد که با افراد و مراکز متخلف و غیرمجاز در انجام امور درمانی زیبایی به واسطه تهدید سلامت روحی و جسمی افراد جامعه، برخورد قاطع صورت می گیرد.

به گزارس سینا پرس فارس، دکتر مهرداد شریفی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز سه‌شنبه ۱۳ تیر در جمع خبرنگاران با اشاره به وجود بیش از ۱۱ هزار مرکز سرپایی و بستری در زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، افزود: طی یکسال گذشته بیش از ۳۴۰۰ مورد بازدید از مراکز سرپایی شامل کلینیک‌ها و مطب‌ها انجام شده است.

وی با اشاره به رشد چشمگیر اقبال عمومی اجتماع به ویژه بانوان به انجام خدمات زیبایی طی سالهای اخیر و تاکید بر اینکه هیچ مخالفتی با دریافت خدمات زیبایی وجود ندارد، افزود: متاسفانه این قضیه سبب سوء استفاده گروهی فرصت طلب شده که با تاسیس مراکز غیر مجاز و زیرزمینی و تبلیغات در فضای مجازی سعی در جذب افراد دارند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ناآگاهی افراد و سعی در دریافت خدمات زیبایی با هزینه کمتر را، از دلایل اصلی مراجعه به مراکز غیرمجاز زیبایی در استان دانست.

وی در ادامه گفت: برخی افراد بدون داشتن تخصص و مهارت و حتی مدرک تحصیلی مرتبط، اقدام به ارائه خدمات زیبایی، در مراکز فاقد مجوز می‌کنند چنانچه طی سه ماه ابتدای امسال، ۳۰ مورد مرکز متخلف و غیرمجاز شناسایی و برایشان پرونده تشکیل شده است که تمام مراجعین این مراکز به نوعی با مشکلات جدی مواجه شده‌اند که بعضا برگشت ناپذیر بوده و در یک مورد به نابینایی فرد منجر شده است.

به گفته شریفی، پزشکان عمومی هم در قالب و حیطه شرح وظایف خود امکان ارائه خدمات زیبایی را به مراجعان دارند، خاطر نشان کرد: از نظر ما، تنها افرادی که در مراکز مورد تائید معاونت آموزش دانشگاه علوم پزشکی یا وزارت بهداشت، آموزش دیده و گواهی دریافت کرده باشند، مجاز به ارائه خدمات، آنهم بعد از دریافت مجوز لازم را دارند.

معاون علوم پزشکی شیراز، با تاکید بر تداوم جدی و بیش از پیش روند نظارتی این دانشگاه با استفاده از همه ابزارهای قانونی، با افراد و مراکز غیرمجاز ارائه دهنده خدمات بهداشتی و درمانی، از دستگاه قضایی فارس به واسطه همکاری مطلوب قدردانی نمود و از رسانه‌ها درخواست کرد که اقدامات اطلاع‌رسانی را با شیوه‌های مختلف برای مقابله با سوءاستفاده افراد سودجو در این حوزه و ارتقاء آگاهی‌های شهروندان، گسترش دهند.

شریفی در پایان از شهروندان درخواست کرد تا از مراجعه به افراد و مراکز غیرمجاز و فاقد صلاحیت  جهت دریافت خدمات لیزر، لیفت پوست، برداشت و تزریق چربی، لیف پلک و ابرو، تزریق بوتاکس و …. ، اکیدا بپرهیزند تا از صدمات احتمالی جبران ناپذیر ناشی از آن مصون بمانند؛ چرا که دانشگاه علوم پزشکی شیراز هر ماه شاهد موارد متعددی از اینگونه آسیب‌ها و صدمات بوده که علاوه بر هزینه مالی بسیار سنگین، مشکلات جدی جسمی و مخاطرات عمیق روحی را به دنبال دارد، است.

گزارش: فتانه حق پرست

خروج از نسخه موبایل