بهره مندی 40 طرح دانش بنیان همدان از تسهیلات

رئیس اداره‌ طرح و برنامه اداره کل صنعت معدن و تجارت استان همدان گفت: از بین طرحهای اولویت دار صنعتی شامل پیشران، دانش بنیان و فناور ۴۰ طرح صنعتی برای دریافت تسهیلات نام نویسی کردند و از این تسهیلات بهره مند می شوند.

حسین وفایی افزود: ۷۰۰ میلیارد تومان یعنی حدود هشت برابر بودجه استان طرح آماده صنعتی در حوزه دانش بنیان و فناور وجود دارد که از این تسهیلات استفاده کنند.

وی ادامه داد: در مجموعه وزارت صمت امسال اولویت تسهیلات یارانه دولت برای واحدهای فناور و دانش بنیان پیش بینی شده و یکی از واحدهای صنعتی فناور با نوآوری در تولیدات در اولویت تسهیلات قرار گرفت و تایید شد.

رئیس اداره‌ طرح و برنامه اداره کل صنعت معدن و تجارت استان همدان گفت: بر اساس تاکید دولت، بودجه سال گذشته استان به زودی و بودجه امسال هم اواسط سال ابلاغ می شود و دولت علاوه بر بودجه ای که در اختیار بانک ها قرار می دهد آنها را موظف کرده دو برابر آن را به عنوان تسهیلات پرداخت کنند و ساز و کاری از طریق توزیع اوراق با رقم بالا در نظر گرفته شده است که می تواند به تسهیلات بانکی کمک کند.

وفایی ادامه داد: از سایر محل های تسهیلات مانند طرح تام (تامین مالی واحدها و پروژه‌های دارای اولویت) و سفر رئیس جمهور به استان هم پیگیر هستیم که در این راستا برخی از واحدها تسهیلات خود را دریافت کردند برخی در حال دریافت تسهیلات هستند.

وی اضافه کرد: به سایر دستگاه های استان اعلام آمادگی شده که در صورت اینکه بتوانند تسهیلات را جذب کنند طرح به آنها ارائه شود.

رئیس اداره‌ طرح و برنامه اداره کل صنعت معدن و تجارت استان همدان گفت: پایه فعالیت دانش بنیان بحث R&D (تحقیق و توسعه) است و ما هر چقدر بتوانیم واحدهای تحقیق و توسعه را در واحدهای صنعتی ایجاد و توانمند کنیم زمینه رشد و دانش بنیان شدن آنها بیشتر می شود.

وفایی ادامه داد: برای توانمند سازی واحدهای R&D (تحقیق و توسعه) امسال برنامه ای تدوین کردیم که به روش های مختلف بتوانیم واحدها را به سمت دانش بنیان شدن سوق دهیم.

وی افزود: در خصوص توانمندی شرکت ها و ارتباط با دانشگاه ها چند روز گذشته پیش رویدادی با عنوان فناوری نوین در صنعت و معدن برگزار شد که سه شرکت فناوری جدید ارائه دادند که یکی از این شرکت ها با فعالیت در زمینه هوش مصنوعی با شرکت هایی از جمله سحر و شیشه در ارتباط است و نیاز فناورانه آنها را رفع می کند.

رئیس اداره‌ طرح و برنامه اداره کل صنعت معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه شرکت دیگر در زمینه هوش تجاری فعال است اظهار کرد: فضایی فراهم شده که نیازهای فناورانه واحدهای صنعتی ما توسط شرکت های دانش بنیان رفع شود.

وفایی تاکید کرد: در برنامه سه ساله نیز رشد بیش از ۵۰ درصدی برای محصولات دانش بنیان استان و واحدهای R&D (تحقیق و توسعه) استان دیده شده که امیدواریم تحقق یابد.

گزارش: فاطمه عزیزی هرمز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا