نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

استقبال از گردشگری خواب

به تازگی “گردشگری خواب” مورد توجه زیادی قرار گرفته است و مسافران به طور فزاینده ای تعطیلات خود را بر روی داشتن چشم بسته با کیفیت متمرکز می کنند. سفر در نیمه های دنیا و خرید یک هتل گران قیمت ممکن است برای یک خواب راحت شبانه زیاده روی به نظر برسد.

به گزارش سینا پرس فارس، مطالعات نشان می دهد که همه گیری و قرنطینه منجر به افزایش اختلالات خواب می شود، بنابراین جای تعجب نیست که مردم به دنبال تثبیت ریتم شبانه روزی خود هستند.

در اینجا برخی از ویژگی های جدید هتل ها برای کمک به خواب معرفی شده است.

هتل بلس مادرید BLESS Hotel Madrid (اسپانیا)

هتل پنج ستاره BLESS مادرید، واقع در گلدن مایل پر زرق و برق پایتخت اسپانیا، به دنبال علم برای کمک به خواب مهمانان است.

BLESS Wellbeing Terrace Villa یک تجربه نوآورانه سلامتی تخت خواب هوگو HOGO Bed Wellness را ارائه می دهد که ادعا می کند از نظر علمی تضمین شده است که بدن را در هنگام خواب بازسازی می کند. تشک از توری نقره و گرافیت ثبت شده برای محافظت در برابر آلودگی الکترومغناطیسی و از بین بردن تشعشعات ایجاد شده در بدن ساخته شده است.

نگران نباشید، در حین چرت زدن متوجه چیزی نخواهید شد و باعث تقویت سیستم ایمنی و افزایش سطح ملاتونین می شود.

هتل بزرگ ترمزو، دریاچه کومو (ایتالیا) Grand Hotel Tremezzo

هتل گراند ترمزو به‌عنوان یکی از برجسته‌ترین املاک در دریاچه‌ کومو اطمینان می‌دهد که مهمانان از چشم‌های بسته پنج ستاره برخوردار هستند.

این هتل از تجربه 110 دقیقه ای کل بدن از خواص مفید گیاهان و گیاهان بومی دریاچه کومو برای ایجاد خواب عمیق تر استفاده می کند.

هتل آنپلاگد Unplugged، انگلستان

متخصصان خواب دائماً بر اهمیت کاهش زمان صفحه نمایش قبل از زمان خواب تاکید می کنند، اما گفتن آن آسان تر از انجام دادن است.

در کابین‌های خارج از شبکه Unplugged، وقتی میهمانان تجربه سم‌زدایی دیجیتالی را انتخاب می‌کنند، هیچ انتخابی ندارند.

به محض ورود به کلبه دوستدار محیط زیست – 17 نقطه در سراسر بریتانیا از جمله در نزدیکی لندن و منچستر وجود دارد – از بازدیدکنندگان خواسته می شود که همه دستگاه ها را به مدت 72 ساعت در یک جعبه قفل قرار دهند.

در محاصره طبیعت و بدون دسترسی به رسانه های اجتماعی، خواب شیرین کم و بیش تضمین شده است.

در مواقع اضطراری یک گوشی قدیمی نوکیا را به شما عرضه می کنند.

هتل زدول Zedwell، لندن (بریتانیا)

زدول اولین هتل خواب محور بریتانیا با 750 اتاق در قلب پرهیاهو لندن، به بازدیدکنندگان خود نوید خوابی عمیق و بدون اضطراب را در پیله‌های بدون صدا، بدون پنجره و هوا می‌دهد.

تعجب نخواهید کرد اگر متوجه شوید که زدول، عایق صدا است، بنابراین می تواند آرامش و سکوتی را که تیمش معتقد است برای استراحت مناسب لازم است، فراهم کند.

ممکن است از این واقعیت که اتاق‌های زدول پنجره ندارند، بیشتر متعجب شوید، اما این فقط برای این است که نور روز خواب شما را مختل نکند.

اگرچه هتل در تاریکی کامل فرو رفته است. نورهای دنج با رنگ‌های مختلف و آرامش‌بخش تنظیم شده‌اند تا به آرامی مغز شما را خاموش و آرام کنند، در حالی که رایحه‌های مرکباتی و گلی شما را تشویق می‌کنند تا حداقل یک شب آرام شوید و دردسرهای زندگی روزمره خود را فراموش کنید.

هتل هاستنس Hästens’ Sleep SPA (پرتغال)

اقامت در یکی از 15 اتاق Hästens’ Sleep SPA در کویمبرا، پرتغال، مطمئناً لوکسی است که همه نمی توانند از پس آن برآیند، اما این تجربه راز خواب کامل را در خود دارد.

هاستنس احتمالاً معتبرترین برند ملافه در جهان است که تختخواب های آن معمولاً متعلق به افراد مشهور لیست A مانند دریک خواننده و رپر کانادایی است.

این هتل خواب بوتیک در پرتغال دارای تخت‌های 50000 یورویی Hästens است که به گونه‌ای طراحی شده‌اند که نهایت راحتی را داشته باشند و قیمت یک اتاق خواب در هر شب، حدود 500 یورو است.

Sleep SPA در کویمبرا همچنین بالش‌های سفارشی‌شده، کتان یا ساتن را برای ارائه بهترین تجربه خواب ارائه می‌دهد و بر روی ایجاد تکیه‌گاه عالی برای گردن و سرتان تمرکز دارد.

هتل ماندارین اورینتال Mandarin Oriental، ژنو (سوئیس)

در ماندارین اورینتال که تنها در چند قدمی دریاچه ایده آل ژنو قرار دارد، مهمانان این فرصت را دارند تا سرنوشت خواب خود را به دست متخصصان بسپارند.

این هتل با کارشناسان CENAS “اولین کلینیک خواب پزشکی خصوصی سوئیس”، برای ایجاد یک برنامه سه روزه همکاری کرده است. آنها با مطالعه الگوهای خواب به شما کمک می کنند تا اختلالات خواب احتمالی را شناسایی کرده و عادات استراحت خود را بهبود ببخشید.

در بسته یک تست پلی سومنوگرافی polysomnographic test یا PSG که متداول ترین تستی است که در مراکز اختلالات خواب انجام می شود، وجود دارد که توسط کارشناسان کلینیک آنالیز می شود. در کنار این، مناظر دیدنی سوئیس حتی بدون خواب کامل برای سلامت روانی شما جادو خواهد کرد.

استراحتگاه آلمار جسولو (ایتالیا) Almar Jesolo Resort & Spa, Jesolo

استراحتگاه آلمار در ایتالیا با برنامه خواب خوب شبانه خود، روی ماساژهای قوی برای کمک به افراد در چرت زدن شب حساب می کند.

ماساژهای هتل از طب سنتی چینی استفاده می‌کنند تا به شما کمک کنند جریان انرژی بدن و سر خود را متعادل کنید یا یک خواب آرام و ترمیم کننده به شما می‌دهند.

به علاوه، قبل از رفتن به رختخواب می توانید یکی از دمنوش های “شب بخیر” آنها را بنوشید.

باشگاه ماربلا Marbella Club (اسپانیا)

هیچ چیز به اندازه صدای برخورد امواج به ساحل آرامش‌بخش نیست، بنابراین این هتل ساحلی در نزدیکی مالاگا، غوطه‌ور در زیبایی خیره‌کننده اندلس، از قبل برای یک تجربه آرامش‌بخش ساخته شده است.

اما این هتل فقط برای کسانی است که خواهان یک انقلاب واقعی در سبک زندگی هستند.

هتل اکیناکس Equinox، نیویورک (ایالات متحده)

هتل Equinox در نیویورک علم یک خواب خوب شبانه را کشف کرده است که به گفته آنها ملحفه های لوکس و تشک های دست ساز طراحی شده برای راحتی طبیعی بدن ما را ترکیب می کند.

کل “سیستم خواب” بر این ایده استوار است که بدن ما می داند که چه چیزی برای خوابیدن بهتر است.

دمای ملحفه‌ها به گونه‌ای تنظیم می‌شود که در هر فصلی راحت باشد و دیوارهای مسدودکننده صدا و پرده‌های خاموشی تضمین می‌کنند که چیزی بین مشتری و خواب او قرار نمی‌گیرد.

بوتیک خواب Sleep Boutique ITC (هند)

این هتل زنجیره‌ای که در سراسر هند پراکنده است، دارای اتاق‌هایی با دیوارهای عایق صدا، سایه‌های خاموش و روشنایی کف فعال‌شده با حرکت است که به شما اجازه می‌دهد به خواب عمیقی بروید و آرام و آماده از خواب بیدار شوید.

در حالی که کاهش زمان خواب قبل از خواب یک نکته معمول خواب است، هتل‌های ITC یک کانال تلویزیونی خواب ویژه را در اتاق‌های خود ارائه می‌دهند که موسیقی برای کمک به خوابیدن شما طراحی شده است. همچنین گزینه ای برای سفارشی کردن همه چیز در اتاق شما از تشک گرفته تا بالش و لحاف شما در دسترس است.

پس از یک شب در Sleep Boutique ITC، هتل های زنجیره ای وعده می دهد که خلق و خوی شما را بهبود می بخشد و هوشیاری و بهره وری شما را افزایش می دهد.

استراحتگاه آنانتارا Anantara Al Jabal Al Akhdar، نیزوا (عمان)

کوه‌های الحجر در عمان ممکن است برای به دست آوردن خواب کامل کمی دور به نظر برسد، اما موقعیت تفریحی Anantara Al Jabal Al Akhdar، که در لبه دره‌ای عظیم قرار دارد، ارزش سفر را دارد.

این هتل یک خلوت شگفت انگیز از استرس زندگی شهری است و به معنای واقعی کلمه توسط دیوارهای سنگی احاطه شده است تا دنیا را دور نگه دارد.

به عنوان بخشی از تجربه خواب ارائه شده توسط استراحتگاه، به نام پکیج Slumber Guru، میهمانان می توانند ماساژ پا را در رختخواب دریافت کنند و با حمام های آغشته به رایحه گل رز و کندر استراحت کنند.

باشگاه ماربلا Marbella (اسپانیا)

هیچ چیز به اندازه صدای برخورد امواج به ساحل آرامش‌بخش نیست، بنابراین این هتل ساحلی در نزدیکی مالاگا، غوطه‌ور در زیبایی خیره‌کننده اندلس، از قبل برای یک تجربه آرامش‌بخش ساخته شده است. اما این هتل فقط برای کسانی است که خواهان یک انقلاب واقعی در سبک زندگی هستند.

باشگاه Marbella برنامه ای برای افزایش خواب ارائه می دهد که هدف آن تغییر عادات خواب شما برای همیشه است. با وارد کردن آداب خواب آور به زندگی شما – از جمله اسانس ها و کاسه های آواز تبتی – هدف آن ارائه رژیم غذایی مناسب برای خواب بهتر است.

تناسب اندام روزانه و آب آشامیدنی نامحدود به برنامه نیز اضافه کنید، هتل اساساً راهنمای سالم‌ترین زندگی را به شما ارائه می‌کند.

کادوگان The Cadogan، لندن (بریتانیا)

اگر برای خواب رفتن مشکل دارید و همه چیز را امتحان کرده اید، شاید وقت آن رسیده که هیپنوتیزم درمانی را انجام دهید.

این ایده پشت “دربان خواب” این هتل لندن است که به مهمانان یک جلسه مراقبه خواب القای خواب با هیپنوتیزم و متخصص خواب مالمیندر گیل ارائه می دهد. همچنین یک منوی بالش و یک پتوی سنگین برای درمان بی خوابی وجود دارد که بر اساس تحقیقات بر اکثریت بزرگی از جمعیت بریتانیا تأثیر می گذارد.

مترجم: فتانه حق پرست

خروج از نسخه موبایل