نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

والدین، عامل اصلی خشونت کودکان هستند

محققان دانمارکی دریافتند والدینی که مشکلات روحی و روانی دارند، مستعد داشتن فرزندان با گرایش خشونت‌آمیز هستند.این بررسی حاکی از آن است که والدین مبتلا به اختلالات روانی در واقع بیشتر در معرض خطر برای اقدام به خودکشی و یا ارتکاب جرم‌های مرتبط با خشونت هستند و فرزندانی که والدین آنها این اختلالات را بیشتر داشته باشند، در معرض خطر بیشتری هستند.

مطالعه انجام شده را محققان دانمارکی در سطح وسیعی انجام دادند و مشکلات روانی از جمله اضطراب، اختلال دو قطبی، اسکیزوفرنی، مصرف مواد مخدر و حتی اقدام به خودکشی را مورد بررسی قرار دادند و به نتایجی دست یافتند.
بر اساس این مطالعه، کودکانی که در معرض این اختلالات قرار گیرند، بیشتر در معرض خطر خودکشی و خشونت در سال‌های بعدی زندگی هستند.
علاوه بر این، زمانی که این سابقه بیماری روانی در پدر و هم در مادر وجود داشته باشد، خطر ابتلا به خودکشی و ارتکاب جرم دو برابر کودکانی می‌شود که یکی از والدین بیماری روانی دارد.
پرل مارک نویسنده ارشد این مطالعه اظهار کرد: طبیعت و تربیت نقش بسیار مهمی در سلامت روانی بازی می‌کند و تاثیر زیادی در خودکشی و خشونت دارد.به گزارش ایسنا و به نقل از ساینس،یافته‌های این بررسی در مجله JAMA Psychiatry منتشر شده است.
No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل