به‌همت انتشارات جهاددانشگاهی اردبیل؛
کتاب هواشناسی کشاورزی منتشر شد

انتشارات جهاددانشگاهی استان اردبیل کتاب «هواشناسی کشاورزی: راهنمای عملی» را با رویکردی به حوزه علوم کشاورزی و منابع طبیعی، به ویژه مختلف رشته‌های هواشناسی، اقلیم‌شناسی، مهندسی محیط زیست و سایر رشته‌های مرتبط و حوزه مطالعاتی پژوهشگران منتشر کرد.

به گزارش سیناپرس اردبیل، این کتاب توسط «لطیف احمد» «ایحانه حبیب کنث»، «صباح پرواز»، سید «شراز مهدی» در سال ۲۰۱۷ کشور آمریکا تالیف شده و توسط دکترسیده «آمنه سجادی» عضو هیئت علمی دانشکده کشاورزی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت و «روزبه سجودی ماسوله» به فارسی ترجمه گردیده است.

در این کتاب آمده که آب و هوا مهم‌ترین عنصر در تولیدات کشاورزی می‌باشد و کشاورزی پایدار تا حد زیادی به دانش دقیقی از منابع آب و هوایی وابسته است، بنابراین اندازه‌گیری صحیح عوامل آب و هوایی برای درک تفسیر مناسب در رابطه با رشد و توسعه محصول، مورد نیاز به‌نظر می‌رسد.

این کتاب راهنمای عملی مناسبی در اندازه‌گیری خصوصیات آب و هوایی، ابزار‌های مورد استفاده و محاسبه متغیر‌های مختلف آب و هوایی می‌باشد که در نهایت بطور خلاصه در مورد مناطق کشاورزی اقلیمی و اکولوژیکی هند و ایالت جامو و کشمیر به عنوان نمونه عملی توضیح داده شده است.

این کتاب به عنوان یکی از منابع درسی دانشجویان مقاطع مختلف رشته‌های هواشناسی، علوم کشاورزی و منابع طبیعی، اقلیم‌شناسی، مهندسی محیط زیست و سایر رشته‌های مرتبط و حوزه مطالعاتی پژوهشگران پیشنهاد می‌شود.

کتاب «هواشناسی کشاورزی: راهنمای عملی»، ۱۶۰ صفحه ای، در ۱۹ فصل تالیف شده است و به قیمت ۱۰۰۰۰۰۰ ریال در دسترس علاقمندان قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا