نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

آغاز به کار نخستین کشتی هوشمند و دیجیتال پژوهشی جهان

امروزه بسیاری از مطالعات و پروژه های علمی و اکتشافی با کمک کشتی ها و زیر دریایی های تحقیقاتی انجام می شود و درهیمن راستا تلاش های زیادی برای توسعه این کشتی ها در حال انجام است.به تازگی نیز نخستین کشتی هوشمند و دیجیتال پژوهشی جهان در چین آغاز به کار کرد.

به گزارش سیناپرس، چین از یک کشتی تحقیقاتی فوق پیشرفته رونمایی کرد که هایتون ۱ (Haitun 1) نام دارد. گفته می شود این کشتی اولین کشتی تحقیقاتی هوشمند چینی مجهز به سیستم دو گانه دیجیتال محسوب شده و فاقد نمونه مشابه در سطح جهان است. بر اساس گزارش های رسمی، هایتون ۱، اولین سفر دریایی خود را روز جمعه از بندر شهر پنگلای، واقع در استان شاندونگ در شرق چین آغاز کرد.

گفته می شود، این کشتی که به سمت چینگدائو می رود، مجموعه ای از آزمایش ها را با استفاده از آخرین فناوری ها از جمله لیدار پانوراما، سیستم دید مادون قرمز پانوراما ۳۶۰ درجه ای و سیستم تشخیص سیگنال صدا انجام خواهد داد.

این کشتی که توسط تیمی از متخصصان دانشگاه مهندسی هاربین ساخته شده است، بیست و پنج متر طول داشته و قادر به حمل محموله هایی تا حدود یک صد تن بوده و قدرت مانور و جابجایی مناسبی دارد.

این کشتی مطالعاتی می تواند اهداف کوچکی را در ارتفاع نیم متری از سطح آب در فاصله دو مایل دریایی به دقت شناسایی کند.

به گزارش سیناپرس، در خاتمه گفتنی است انتظار می رود توسعه موفقیت آمیز  هایتون ۱ به ترویج کاربرد عملی و اکتشاف مرزی فناوری دو گانه دیجیتال در زمینه کشتی سازی منجر شود.

مترجم: نیروانا محمدحسینی

منبع: english.news.cn

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل