نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

طراحی و ساخت اتاق های تمیز با رعایت استانداردهای جهانی

یک گروه از پژوهشگران ایران با رعایت استانداردهای بین المللی موفق به طراحی و ساخت اتاق های تمیز شده اند؛ این اتاق ها در صنایع مختلف تجهیزات پزشکی، پزشکی و داروسازی کاربرد دارد.

مه لقا مدنی، یکی از پژوهشگران شرکت رایا سنجش ایرانیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری سیناپرس گفت: این شرکت در زمینه سیستم های مدیریت کیفیتی، ایزوهای سیستمی صنایع مختلف اعم از ایزو 9001 و ایزو13485 (که مربوط به فیلد تجهیزات پزشکی است) فعالیت دارد. آزمایشگاه صحه گذاری اتاق های تمیز نیز از دیگر خدماتی است که این شرکت ارائه می دهد. همچنین در زمینه طراحی و ساخت اتاق های تمیز و اخذ مجوزها از سازمان غذا و دارو و همچنین اخذ مجوز از سازمان غذا و دارو و سازمان اداره کل تجهیزات پزشکی نیز فعالیت دارد.

وی درباره اهمیت ساخت اتاق های تمیز اظهارداشت: این اتاق ها در صنایع مختلف پزشکی، مخابراتی، خودروسازی و داروسازی کاربرد دارد. این صنایع باید محصولات خود را در محیط های ایزوله و تحت کنترل تولید کنند. بحث هواسازها و خروج و ورود نیروی انسانی نیز در این صنایع اهمیت دارد. مواد اولیه ای که در این اتاق ها استفاده می شوند باید در اتاق های تمیز تولید شوند. مجموعه ما در شرایط آزمایشگاهی و از نظر محیطی این اتاق های تمیز را پایش می کند و بحث طراحی و ساخت اتاق های تمیز را انجام می دهد.

مدنی افزود: از آنجایی که اتاق ها مطابق استانداردهای جهانی ساخته می شوند، کیفیت شان با نمونه های مشابه خارجی برابری می کند.

این پژوهشگر تصریح کرد: مجموعه شرکت ما در نظر دارد برای آینده زمینه های دیگر مربوط به اتاق های تمیز را اضافه کند و در بخش طراحی و ساخت این اتاق ها نیز فعالیت بیشتری داشته باشد. همچنین این خدمات را به کشورهای اطراف از جمله عراق ارائه دهد. اکنون برای تحقق این مهم با یک سری مشکلات مواجه هستیم از اینرو توقع داریم دولت یک سری تسهیلات ارائه دهد.

گفتگو: بیتا اکبری

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل