کاربردی جدید برای یادگیری ماشینی

به تازگی کمپانی گوگل در همکاری با شرکت تجارت الکترونیک زالاندو (واقع در شهر برلین آلمان) پروژه جدیدی را کلید زده است. پیشرفته بودن این پروژه به اندازه ای است که قادر است تا به بهره گیری از سیستم کتابخانه نرم افزاری متن باز گوگل یعنی Tensor Flow  و بر پایه یادگیری ماشینی به طراحی لباس بپردازد.

برخی از طرح های ارائه شده توسط این ماشین به حدی خنده دار هستند که به نظر نمی رسد کسی مایل به دوخت و پوشیدن این لباس ها باشد

این پروژه که با نام میوز (Muze) خوانده می شود در واقع مجهز به یک شبکه عصبی آموزش دیده در زمینه مولفه های مختلف طراحی لباس مانند رنگ، سبک و سیاق و سایر اطلاعات به دست آمده درباره دنیای مد است. این پروژه به سادگی می تواند با تنها چند پرسش از کاربران خود درباره علایق آنها به طراحی لباس مناسب برای آنها بپردازد.

پروژه میوز طراحی های خود را با کمک اطلاعاتی در زمینه سبک موسیقی مورد علاقه کاربران، حالات و خلق و خوی آنها و همچنین اطلاعاتی مربوط به سبک هنری مورد علاقه و در نهایت جنسیت آنها به سرعت به انجام می رساند.

با این حال باید بدانید که این سیستم یادگیری ماشینی با تمام امکاناتی که در اختیار دارد نتوانسته است تا به نحو احسن وظیفه خود را انجام دهد. برخی از طرح های ارائه شده توسط این ماشین به حدی خنده دار هستند که به نظر نمی رسد کسی مایل به دوخت و پوشیدن این لباس ها باشد. البته در دنیای رو به تحول امروز هیچ چیز بعید نبوده و شاید روزی طرح های ارائه شده توسط این پروژه بسیار محبوب شوند و میوز به عنوان یک طراح مد بسیار قوی در جهان مطرح شود.

منبع: Engadget

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا