نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تسهیل در اجرای فیبر نوری منازل و کسب و کارها در شیراز

تفاهم نامه تسهیل در اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارهای شیرازی برای بهره مندی از خدمات پهن باند ثابت بر بستر فیبر نوری به امضای استاندار فارس و شهردار شیراز رسید.

به گزارش سینا پرس فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس، بر اساس مفاد این تفاهم نامه که با هدف دسترسی به پهنای باند بیشتر و بهره گیری از سرویسهای پایدار و پرسرعت ارتباطی بر بستر فیبر نوری به امضای محمدهادی ایمانیه استاندار فارس و محمدحسن اسدی شهردار شیراز رسید، مقرر شد فراخوانی برای شرکت های دارنده پروانه ایجاد و بهره برداری از شبکه ارتباطات ثابت جهت تسهیل در اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها «FTTH» درشهر شیراز برگزار شود و پس از اعلام آمادگی اپراتورهای مربوطه، طی مراحل قانونی و تفاهم در جزییات پروژه، کار اجرایی آغاز شود.

پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها یکی از پروژه های ملی و مهم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است که با اجرای آن گام مهمی برای توسعه ارتباطات در استان برداشته می شود و شهروندان می توانند به اینترنت با کیفیت و سرعت حداقل 100 مگابیت بر ثانیه دست یابند.

گفتنی است این جلسه در دفتر استاندار فارس با حضور طرفین تفاهم نامه و حمید سلیمان پور مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس، ندا رحیمی مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه جنوب، ایزد پناه جانشین استاندار فارس در شورای فضای مجازی استان و محمدعلی فاضلی مدیر فناوری اطلاعات، امنیت فضای مجازی و شبکه دولت استانداری فارس برگزار شد.

به گزارش سینا پرس فارس، تار نوری یا فیبر نوری یا (Optical fiber) رشتهٔ باریک و بلندی از یک ماده شفاف مثل شیشه (سیلیکا) یا پلاستیک است که می‌تواند نوری را که از یک سر به آن وارد شده، از سر دیگر خارج کند. فیبر نوری دارای پهنای باند بسیار بلندتر از کابل‌های معمولی می‌باشد و با آن می‌توان داده‌های تصویر، صوت و داده‌های دیگر را به‌راحتی با پهنای باند بالا تا ۱۰۰ گیگابیت بر ثانیه و بالاتر انتقال داد.

خروج از نسخه موبایل