نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

پوست اندازی فناوری های نوظهور در نمایشگاه IFA

پنجاه و ششمین نمایشگاه تجهیزات الکترونیک برلین موسوم به IFA امسال درحالی در این شهر آغاز به کار کرده که به نظر می رسد پوست اندازی جالب توجهی در بسیاری از فناوریها صورت گرفته است. در این نمایشگاه که همه ساله برگزار می گردد بر روی مفاهیم و نوآوری های خاصی تمرکز می شود و امسال هم یکی از شاخص ترین نوآوریها مربوط به گجتهای مقاوم در برابر آب می شود.

از تلفنهای همراه هوشمندی که تا عمق چند متری آب به کار خود ادامه می دهند گرفته تا هدفونهای مقاوم در برابر عرق و در نهایت بلندگوهای شناور در آب همه چیز گویای آن است که در نمایشگاه امسال IFA تمرکز ویژه ای بر روی فناوریهای کاربردی ضدآب شده است.

در سالهای اخیر توجه مشتریان در سراسر جهان به گجتهایی بوده که بتوان به راحتی از آنها در حین حرکت استفاده کرد. به همین دلیل است که در این سالها بسیاری از تولید کنندگان سرشناس کالاهای الکترونیکی در سراسر دنیا به طراحی و ساخت گجتهای مقاوم در برابر ضربات و شوکهای محیطی و از همه مهمتر سقوط در آب و سایر مایعات روی آورده اند.

این روزها تلفنهای همراه هوشمند ضد آب دیگر چیز چندان جدیدی به حساب نمی آیند و رقابت اصلی بر سر میزان عمیقی است که در آن این محصولات کارایی خود را همچنان حفظ کنند. برای درک هر چه بهتر این موضوع تنها کافی است که به رقابت داغ اپل، سامسونگ و سونی توجه کنیم. هر روز بر سانتیمترهایی که به عنوان رکورد مطرح می شود افزوده شده تا بدین ترتیب مشتریان بیشتری را جذب خود کنند.

طراحی گجتهای مقاوم در برابر آب از پیچیدگیهای خاصی برخوردار است. برخی کارشناسان ضد آب بودن تلفنهای همراه هوشمند یا سایر محصولات مشابه را نقطه عطف فناوری های همراه به شمار می آورند

در نمایشگاه امسال IFA سونی از Xperia XZ به عنوان یک تلفن همراه هوشمند ضد آب به معنای واقعی رونمایی کرد. تنها یک روز قبل از آن سامسونگ هم از نسل جدید ساعت هوشمند خود یعنی Gear S3 پرده برداشت. این محصول حتی در برابر توده فضولات هم مقاوم است. اما مگر می شود که درباره تلفن همراه هوشمند صحبت کرد و اشاره ای به محصولات اپل نکرد. این شرکت که همواره برای رونمایی از محصولات جدیدش ساز و کار خاص خود را دارد در روزهای آینده از نسل جدید آیفونها یعنی آیفون 7 پرده برداری می کند. درحالی که هنوز جزئیات چندان زیادی درباره این محصول منتشر نشده اما مثل روز روشن است که یک نوآوری مقاوم در برابر آب خواهد بود.

جین رول رئیس سونی در فرانسه درخصوص ضد آب بودن این محصولات می گوید: این یک خواست جهانی است. ما به آن به عنوان نقطه عطف فروش نگاه می کنیم و به ما کمک می کند که همچنان به کار خود ادامه دهیم. طراحی این نوع گجتها از پیچیدگیهای خاصی برخوردار است و این واقعیتی است که از سوی کارشناسان این عرصه مطرح می شود تا آنجاکه برخی ضد آب بودن تلفنهای همراه هوشمند یا سایر محصولات مشابه را نقطه عطف فناوری های همراه به شمار می آورند.

با این حال همواره نقدهایی نیز مطرح است به خصوص درباره اغراقهایی که در تبلیغات این نوع محصولات صورت می گیرد. کارشناسان به خریداران تلفنهای همراه هوشمند ضد آب توصیه می کنند که این ویژگی به معنای آن نیست که از آنها به راحتی در زیر آب استفاده کنیم.

 

منبع: phys

مترجم:مهدی پیرگزی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل