نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

لباس های ورزشی جدید با قابلیت های خودکار

کاپشن ‌های ورزشی زیادی با دریچه‌های قابل تنظیم وجود دارد، اما تقریباً همه آن‌ها نیاز دارند که هنگام گرم شدن دریچه ‌ها را به‌ صورت دستی باز کنید، اما شرکت نایک یک گرمکن ورزشی کاملاً جدید به نام آئروگامی (Aerogami) طراحی کرده که بدون نیاز به باتری یا وسایل الکترونیکی، دریچه ‌های ژاکت را به‌ طور خودکار زمانی که ورزشکار عرق می‌ کند، باز می کند.

به گزارش سیناپرس، لباس ورزشی جدید نایک عملکرد خنک ‌کننده ‌ای را ارائه می ‌کند که نیازی به کاهش سرعت یا فشار دادن زیپ‌ها ندارد.

مفهوم تهویه خودکار نایک بسیار ساده‌ تر و پوشیدنی ‌تر از یک کاپشن هوشمند به نظر می ‌رسد و می ‌تواند برای دوندگانی که بیش از حد گرم شده ‌اند، مناسب‌ باشد. دریچه هایی که در قسمت سینه و پشت ژاکت آئروگامی قرار دارند از یک لایه واکنش دهنده به رطوبت استفاده می کنند که در تماس با تعریق منبسط یا منقبض می شود. بنابراین هنگامی که دونده شروع به تعریق از طریق پیراهن خود می کند، دریچه ها باز شده و جریان هوای خنک کننده را ارائه می دهند. گفتنی است که پس از خنک شدن، هنگامی که عرق خشک شد، دریچه ها بسته می شوند.

این گرمکن یک مفهوم جالب است که می ‌تواند به راحتی به دونده‌ها با گردش‌های هوای خنک کمک کند. اما چالش اصلی اینجاست که اگر دونده پس از دویدن در خارج از منزل وقت بگذراند، این دریچه‌های باز ممکن است باعث خنک شدن او نشوند.

ژاکت آئروگامی علاوه بر سیستم تهویه منحصربفرد خود، دارای پارچه ضد آب Nike’s Storm-FIT ADV با نقشه بدن است که برای افزایش راحتی با گرم کردن، خنک کردن و محافظت از نواحی خاص اطراف بدن طراحی شده است.

نایک نسخه‌ های جنسیتی از ژاکت Aerogami را بر اساس آزمایش و داده‌ های نقشه گرما و نقاط عرق بدن ایجاد کرده است که الگوهای متفاوتی را بین دوندگان زن و مرد نشان می ‌دهد. واضح ‌تر از همه، دریچه ‌های روی مدل زنانه در اطراف ناحیه ‌ای که در کنار سینه قرار دارد، کشیده شده است. به گزارش سیناپرس، شرکت نایک اعلام کرده که کاپشن زنانه Nike Run Division Aerogami در ماه جولای (مرداد) عرضه می‌ شود و نسخه مردانه آن در پاییز به بازار راه پیدا می کند. نایک هنوز قیمتی را برای این محصول اعلام نکرده است.

مترجم: فرگل غفاری

منبع: Nike

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل