تحقق رویای خودروی پرنده در جهان واقعی

سال ها در فیلم ها و داستان های علمی و تخیلی شاهد حضور خودروهای پرنده بودیم اما به تازگی این رویا یک قدم به واقعیت نزدیکتر شده است. روز گذشته یک وسیله نقلیه جاده ای پرنده با ظاهر عجیب و غریب که نزدیک به ۳۰۰ هزار دلار قیمت دارد، مجوز قانونی برای پرواز را از دولت ایالات متحده آمریکا دریافت کرده است.

به گزارش سیناپرس، شرکت کالیفرنیایی Alef Aeronautics ادعا می‌ کند که خودروی ساخته شده توسط این شرکت به نام مدل A می‌ تواند در جاده‌ ها مانند خودروهای عادی رانندگی کند اما این خودرو قادر است در هنگام مواجه شدن با ترافیک، پرواز کرده و به آسمان برود.

این شرکت در ۲۷ ژوئن ۲۰۲۳ اعلام کرد؛گواهینامه محدودی برای قابلیت پرواز ویژه FAA برای وسیله نقلیه الکتریکی خود دریافت کرده است. این خودرو قادر به پرواز و فرود عمودی بوده و یکی از سخنگویان این شرکت در بیانیه‌ ای می‌ گوید: گواهینامه قابلیت پرواز ویژه این خودرو، مکان‌ ها و اهدافی را که مجاز به پرواز است، محدود می‌کند.

شرکت سازنده این خودرو در اکتبر ۲۰۲۲ با رونمایی از مدل اسپرت تمام عیار خود، پیش سفارش های متعددی از افراد و شرکت ها دریافت کرد. این شرکت همچنین ادعا می کند، این خودروی پرنده ۱۰۰ درصد برقی است، قابلیت رانندگی در جاده های عمومی داشته و می تواند برخاستن و فرود عمودی داشته و یک یا دو سرنشین را حمل کند.

در وبسایت شرکت کالیفرنیایی Alef Aeronautics ، اعلام شده است که مدل A یک وسیله نقلیه با سرعت کم  است که دارای سرعت قانونی و محدودیت های دیگر مورد اجرا در اکثر ایالت های آمریکا است. به گزارش سیناپرس. تصور می شود که اگر راننده ای به مسیر سریع تری نیاز داشته باشد، از قابلیت های پرواز برای اجتناب از جاده های شلوغ استفاده می کند.

به گزارش سیناپرس، این شرکت توضیح می‌ دهد: خودروی آن ها پس از بلند شدن عمودی، می‌ تواند از بالای موانعی مانند پل ها و سیم های انتقال برق و سازه های عمومی تا رسیدن به مقصد مورد نظر، پرواز کند. در این میان نکته جالب این است که راننده و سرنشین با طراحی منحصر به فرد کابین چرخان تثبیت شده اند.

جیم دوخونی، مدیر عامل شرکت کالیفرنیایی Alef Aeronautics می‌گوید ما از دریافت این گواهینامه از سوی دولت ایالتی هیجان زده هستیم. این مجوز به ما امکان می‌ دهد تا به هدف نزدیک ‌تر شویم و رفت‌ و آمدی سازگار با محیط ‌زیست و سریع ‌تر داشته باشیم و در زمان افراد و شرکت ‌ها صرفه ‌جویی کنیم.

مترجم: نداجوادهراتی

منبع: studyfinds

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا