کاهش ضریب خطا در تصمیمات محیط زیستی با استفاده از دانش روز

معصومه ابتکار روز شنبه در مراسم امضای تفاهم نامه میان سازمان حفاظت محیط زیست و دانشگاه آزاد اسلامی افزود:امروزه برای تصمیمات محیط زیستی از پژوهشگران و برجستگان این رشته استفاده می شود تا محیط زیست حفظ شود.
وی با اشاره به امضای تفاهم نامه میان سازمان حفاظت محیط زیست و دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: قطعا بعد از این و با استفاده از دانش روز ضریب خطا کمتر خواهد شد و امیدواریم این تفاهم نامه سبب انسجام بیشتر برای اجرای پژوهش های محیط زیستی در راستای حفظ آن شود.
رییس سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: تا کنون دانشگاه آزاد اسلامی خدمات زیادی برای گروه های محیط زیستی داشته است و در بسیاری از شوراهای پژوهشی ادارات کل محیط زیست و همچنین سازمان اصلی تعداد زیادی از اساتید دانشگاه آزاد عضو هستند.
ابتکار گفت: در بسیاری از ابعاد ادارات کل محیط زیست استان ها با دانشگاه آزاد استانی همکاری و ارتباط تنگاتنگی دارند، زمینه ها برای همکاری بسیار زیاد است و خوشحالم که امروز آنرا در قالب امضای تفاهم نامه در یک چارچوب قرار دادیم.
وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی از افتخارات جمهوری اسلامی است افزود: این دانشگاه ظرفیت بسیار خوبی دارد بنابراین ایجاب می کند از تمام این ظرفیت ها و توانمندی ها در راستای حفظ محیط زیست استفاده کنیم.
ابتکار به تفاهم نامه سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت علوم تحقیقات و فناوری اشاره کرد و گفت:براساس این تفاهم نامه در خصوص توسعه رشته ها در حال همکاری هستیم؛ پیشنهاد دادیم تا یک واحد درسی به صورت اختیاری در راستای آشنایی با فرهنگ محیط زیستی و با نگاه اصلاح رفتار به دروس دانشگاهی اضافه شود که این واحد می تواند به صورت عملی نیز ارائه شود.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: با جهاد دانشگاهی هم بحث تشکل های علمی و تشکل های دانشجویی محیط زیستی را داریم، بیش از 100 تشکل محیط زیستی در جهاد دانشگاهی فعال است که می تواند منجر به جریان سازی اجتماعی در راستای حفظ و کمک به محیط زیست شود.
وی اظهار کرد: علاوه بر این طبق ماده 190 برنامه ششم توسعه تاکید شده تمام دستگاه های دولتی از جمله دانشگاه ها هم باید مدیریت سبز داشته باشند و این موضوع در مجموعه خودشان مدیریت شود که شامل مصرف آب، کاغذ و یا تفکیک و جمع آوری زباله می شود که در قالب مدیریت سبز به تمام دانشگاه ها ابلاغ شده است.
به گزارش ایرنا، ابتکار تاکید کرد: این فرصت خوبی است و توجهی که رییس جمهور به مقوله محیط زیست دارد و دولت تدبیر و امید را محیط زیستی نامیده است، باید از تمام ظرفیت ها برای پیشبرد برنامه های محیط زیستی و حفظ آن استفاده کنیم تا مبتنی بر دانش روز پیش رویم که در این راستا نقش دانشگاه ها بسیار مهم و کلیدی است.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا