نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

شیوع گسترده مالاریا در آمریکا پس از بیست سال

ایالات متحده آمریکا پس از ۲۰ سال شاهد افزایش ناگهانی موارد مالاریا در این کشور است. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های این کشور گزارش داد که ایالت های فلوریدا و تگزاس حداقل پنج مورد ابتلا را تأیید کرده اند که در طول دو ماه گذشته تشخیص داده شده است.

به گزارش سیناپرس، آمریکا پس از دو دهه مجددا شاهد شیوع مالاریا است و از میان پنج مورد جدید ابتلا به این بیماری، چهار مورد از تگزاس و یک مورد از فلوریدا است.  مقامات بهداشتی ایالات متحده همچنین هشداری صادر کرده اند: بر اساس آن شیوع مالاریا به عنوان یک شرایط اورژانس پزشکی  اعلام شده و توصیه شد، افرادی که علائم را تجربه می کنند باید فورا توسط مقامات بهداشتی ارزیابی شوند زیرا ظهور مجدد این بیماری همه را نگران کرده است.

به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده، خطر ابتلا به مالاریا همیشه در این کشور کم بوده و اگر هم موردی توسط مسئولان تشخیص داده می شد، همواره به دلیل سفرهای بین المللی است و بیماری از کشورهای دیگر وارد می شود.

شواهد نشان می داد :تاکنون تقریباً ۹۵ درصد همه عفونت ‌های مالاریا از کشورهای آفریقایی سرایت می‌ کنند اما در سناریوی کنونی افرادی که مبتلا به مالاریا شده اند اصلا خارج از کشور نبوده اند؛بنابراین می توان نتیجه گرفت از داخل کشور به این بیماری مبتلا شدند. کارشناسان می گویند:شرایط فعلی، این نگرانی را ایجاد می کند که پشه های محلی می توانند بیماری را به دیگران منتقل کرده و منجر به افزایش انتقال شوند.

به همین دلیل روز گذشته، ایالت فلوریدا و تگزاس هشدار هایی را در مورد بیماری های منتقله از طریق پشه صادر کرده و به ساکنان توصیه کرده اند آب راکد موجود را از خانه تخلیه کرده، استخرهای خانگی را خالی و روی پنجره ها توری نصب کنند. همچنین به ساکنین این مناطق توصیه می شود، از حشره کش ها برای دور نگه داشتن پشه ها از خانه ها استفاده و پیراهن آستین دار و شلوار بلند برای همه توصیه می شود.

به گزارش سیناپرس، ایالت تگزاس همچنین یک هشدار بهداشتی صادر کرده است و به پزشکان توصیه می کند: به طور معمول سابقه سفر بیماران را دریافت کنند تا مشخص شود که آیا بیمار مبتلا به علائم مالاریا زمانی را در خارج از منزل گذرانده و توسط پشه ها در منطقه ای با فعالیت مالاریا گزیده شده است یا خیر.

گفتنی است این بیماری ناقل توسط پنج گونه از یک انگل ایجاد می شود که تنها توسط پشه های ماده حمل می شود. این بیماری زمانی گسترش می یابد که پشه یک فرد مبتلا را گزیده و سپس یک فرد سالم را نیش بزند. علائم احتمالی که بیماران ممکن است تجربه کنند عبارتند از: اسهال، استفراغ، حالت تهوع، تب، لرز. اگر این بیماری از کنترل خارج شود، ممکن است باعث نارسایی کلیه، کما و تشنج شده و حتی زندگی فرد بیمار را تهدید کند.

مترجم: نداجوادهراتی

منبع: thehealthsite

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل