نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

دوکاتی از دوچرخه برقی کوهستان خود رونمایی کرد

دوکاتی برندی است که بیشتر به دو چیز معروف است: رنگ قرمز و تولید برخی از سریع‌ترین و مطلوب‌ترین موتورسیکلت‌های جهان. دوکاتی که توسط بسیاری به عنوان فراری دنیای موتور سیکلت در نظر گرفته می شود، برخی از برنده ترین موتورسیکلت های جهان مسابقه را نیز دارد. همانطور که گفته شد، دوکاتی تخصص خود را در دنیای موتورسیکلت ها به کار گرفته و آن را به دنیای دوچرخه های برقی منتقل کرده است.

به گزارش سیناپرس، چند سالی است که دوکاتی مجموعه ای قابل توجه از دوچرخه های برقی را در زرادخانه خود دارد. از مدل‌های متمرکز بر رفت‌وآمد شهری تحت عنوان سری اسکرامبلر گرفته تا دوچرخه‌های ورزشی پرفورمنس مانند مدل های فوتا و MIG-S، دوکاتی با راه‌اندازی تولید دوچرخه کوهستان الکتریکیE-Enduro Powerstage RR Limited Edition  2023 به بهره‌برداری از دوچرخه‌های الکترونیکی خود ادامه می‌دهد.

این مدل جدید اولین دوچرخه کوهستان برقی فیبر کربنی دوکاتی است و دارای مجموعه ای از فناوری های غافل گیر کننده و جذاب است که آن را به یک ماشین آفرود کاملاً توانا تبدیل می کند.

در سمت عملکرد معادله، E-Enduro Powerstage RR Limited Edition به موتور شیمانو EP 801 با توان اسمی 250 وات و گشتاور 85 نیوتن متر مجهز شده است -برای مقایسه بد نیست بدانید گشتاور موتور بنزینی 4 سیلندر پراید 103 نیوتون متر است!به گزارش سیناپرس، موتور دوچرخه الکتریکی شیمانو با کمک طراحی فیبر کربن سبک وزن دوچرخه، تنها 2.7 کیلوگرم وزن دارد. در مورد باتری، دوچرخه دارای بسته باتری 630 وات ساعتی است که به آن برد کافی برای بهره برداری های خارج از جاده را می دهد.

جالب اینجاست که دوکاتی هنگام راه اندازی E-Enduro Powerstage RR، کل پکیج لوازم را از کمپانی شیمانو انتخاب نکرده است. این دوچرخه به جای سیستم دنده شیمانو، یک سیستم پیشران الکترونیکی 12 سرعته SRAM را در خود جای داده که به فن آوری های فانتزی اما کاربردی دوچرخه اضافه می کند. همچنین این ماشین پرش و آفرود اجزای سیستم تعلیقش را از شرکت خوش نام Öhlins به عاریت گرفته است که در جلو و عقب به ترتیب با 180 میلی‌متر و 170 میلی‌متر بازه ی تعلیق دارد. در نهایت باید به مجموعه ی چرخ های این دوچرخه اشاره کنیم. یک طوقه 29 اینچی در جلو و یک طوقه 27.5 اینچی در عقب، که هر دو با لاستیک‌های پیرلی اسکورپیون برای سواری راحت‌تر پوشیده شده‌اند، اجزای چرخ ها را تشکیل می دهند.

از دیگر ویژگی های این دوچرخه برقی می توان به ترمزهای دیسک هیدرولیک دو پیستونی با روتورهای 203 میلی متری و همچنین پایه زین کنترل از راه دور برای تنظیم ارتفاع راکب در حین راندن دوچرخه اشاره کرد. به عنوان بخشی از پیشرانه شیمانو، این دوچرخه همچنین دارای تنظیمات LCD  شیمانو  SC-EN600 است که به راکب اجازه می دهد تنظیمات مورد نظر برای پیشرانه را در حال حرکت از طریق صفحه رنگی لمسی تغییر دهند.به گزارش سیناپرس،همچنین این صفحه نمایش با برنامه موبایل Shimano ETube Project برای سفارشی‌سازی بیشتر سازگار است.

وقتی صحبت از قیمت به میان می‌آید، هیچ‌چیزی با نشان دوکاتی تا به حال ارزان نبوده است، و در واقع، دوچرخه E-Enduro Powerstage RR Limited Edition نیزتفاوتی با بقیه محصولات بوگاتی ندارد.

به گزارش سیناپرس، با برچسب قیمت تقریبا 600 میلیون تومانی، این دوچرخه به هیچ عنوان محصول ارزانی نخواهد بود ولی قطعا با توجه به طراحی زیبا و تکنولوژی روز، ارزش مبلغ پرداختی را دارد. -در زمان نگارش قیمت دلار 50 هزار تومانی در نظر گرفته شده است-

مترجم: محمد زارعلی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل