نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

پی بردن به ساختار مواد با دوربین گوشی های هوشمند

اکنون شما توانایی انجام این کار با استفاده از دوربینی بسیار کوچک که قابلیت عکسبرداری فرا طیفی دارد را خواهید داشت.

عکسبرداری فراطیفی شامل اسکن کردن و آنالیز طیف های نوری که چشم انسان توانایی دیدن آن ها را ندارد می باشد. این کار جهت شناسایی آثار خاص الکترومگنتیک مواد مختلف می باشد.در حالی که این کار توسط دوربین های بزرگ به سادگی قابل انجام است محققان در حال ساخت وسیله ای هستند که به سادگی در داخل گوشی های هوشمند کار گذاشته شود.این سیستم با بهره گیری از تکنولوژی مایکرو الکترو مکانیکال قابلیت تولید انبوه و به کارگرفته شدن در گوشی های هوشمند فعلی را دارد.

برای اینکه عکس های گرفته شده برای کاربر معنا و مفهوم داشته باشند باید گوشی هوشمند به یک دیتا بیس که علائم فرا طیفی مواد گوناگون را ذخیره دارد متصل باشد. عضو نوری به عنوان یک فیلتر قابل تنظیم عمل کرده و نرم افزار این سیستم نیز این عضو جدید را پشتیبانی کرده و اطلاعات لازم را از عکس گرفته شده استخراج می نماید.

نمونه اولیه این دستگاه هم اکنون در حال آزمایش بوده و تا ماه ژوئن به صورت کامل آماده خواهد شد. مدل ابتدایی این دستگاه ماه گذشته در نمایشگاه گوشی های هوشمند در شهر بارسلون اسپانیا رو نمایی شد.

طبق پیش بینی ها این وسیله در صنعت الکترونیک , خودرو سازی , بیو تکنولوژی  و حتی برای حفظ امنیت ملی کاربرد های گوناگون خواهد داشت.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل