نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

قدیمی ترین پرنده جهان در آرژانتین کشف شد

تیمی از پژوهشگران دیرینه شناس در کشور آرژانتین موفق به شناسائی و کشف فسیل جمجمه دایناسوری شده اند که به نظر می رسد متعلق به قدیمی ترین نمونه کشف شده پترسور pterosaur یا سوسمار پرنده ای است که در اوایل دوره ژوراسیک زندگی می کرده است. این فسیل در بستر یک دریاچه در منطقه پاتاگونیای کشور آرژانتین به دست آمده است.  

فسیل کشف شده متعلق به گونه ای از دایناسورهای پرنده است که پیش از این شناسائی نشده و این جانور از سوی دانشمندان با عنوان Allkauren koi نامگذاری شده است.

دوره ژوراسیک یکی از دوران زمین شناسی محسوب می شود که از حدود 199 میلیون و 600 هزار سال پیش آغاز شده  و تا حدود 145 میلیون و 500 هزار سال پیش ادامه داشته است. در این دوران انواع دایناسورها در کره زمین زندگی کرده و البته نخستین پرندگان نیز در عصر ژوراسیک در کره زمین ظاهر شدند.

به گفته پژوهشگران فسیل کشف شده متعلق به گونه ای از دایناسورهای پرنده است که پیش از این شناسائی نشده و این جانور از سوی دانشمندان با عنوان Allkauren koi نامگذاری شده است. تصویر ارائه شده در این خبر توسط  شورای ملی علوم و پژوهش های فنی کشور آرژانتین منتشر شده و نشان دهنده بخشی از جمجه این داینساور پرنده است که حدود 170 میلیون سال قدمت دارد.

منبع: efe

ترجمه: فاطمه کردی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل