نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

 آخرین تلاش های برای جستجوی زیردریایی گم شده تایتانیک

مسابقه با زمان برای یافتن یک زیردریایی تفریحی که در مسیر خود به سمت لاشه کشتی تایتانیک ناپدید شده بود، وارد مرحله جدیدی شده و رفته رفته تیم های امداد از پیدا کردن این زیردریایی نا امید می شوند  زیرا محاسبان نشان می دهد اکسیژن موجود در این زیر دریایی کمتر از چند ساعت کفاف زنده ماندن سرنشینان آن را می دهد.

به گزارش سیناپرس، مسابقه با زمان برای یافتن یک زیردریایی ناپدید شده که  به سمت محل لاشه کشتی تایتانیک حرکت می کرد وارد مرحله جدیدی شده است. امروز صبح پنجشنبه اعلام شد اگر تا پایان روز این زیردریایی پیدا نشود احتمالا باید همه ساکنان آن را از دست رفته قلمداد کرد، زیرا تنها چند ساعت اکسیژن برای آن ها باقی مانده است.

در حال حاضر و کشتی های متعددی خود را به محل ناپدید شدن این زیر دریایی رسانده ‌اند، آن ها امیدوارند صداهای زیر آب که برای دومین روز متوالی شناسایی شده‌اند، بتواند به جست‌ و جوی آن‌ ها کمک کند. اما زمانی که این زیر دریایی حدود ساعت ۶ صبح یکشنبه به حرکت در آمد، خدمه فقط یک ذخیره اکسیژن چهار روزه داشتند.

در این شرایط تیم های جستجوگر هشدار دادند که موانع زیادی در این مسیر وجود دارد، موانعی از جمله مشخص کردن مکان زیردریایی، رسیدن به آن با تجهیزات نجات و از همه مهمتر آوردن آن به سطح دریا  و همه این ها باید قبل از تمام شدن اکسیژن مسافران اتفاق بیفتد.

یکی از مهمترین مشکلات موجود در این زمینه، عمق ۴ هزار و ۲۰ متری منطقه ای است که زیر دریایی در آن ناپدید شده است.

به گزارش سیناپرس، کاپیتان جیمی فردریک از ناحیه اول گارد ساحلی ایالات متحده در این رابطه گفت که مقامات هنوز امیدی به نجات پنج سرنشین داخل زیردریایی دارند.

به گفته دونالد مورفی، اقیانوس شناس که به عنوان دانشمند ارشد به این تیم مطالعاتی مشاوره می دهد، منطقه اقیانوس اطلس شمالی که تایتان در آن روز یکشنبه ناپدید شد، مستعد مه و شرایط طوفانی است که آن را به محیطی بسیار چالش برانگیز برای انجام یک ماموریت جستجو و نجات تبدیل می کند.

در همین حال، ادعاهای جدید کشف شده نشان می دهد:هشدارهای قابل توجهی در مورد ایمنی زیردریایی مورد استفاده در این ماموریت از سوی کارشناسان داده شده بود که با بی توجهی بهره برداران این زیردریایی مواجه شده بود.

کاپیتان جیمی فردریک در این رابطه گفت در حالی که صداهای شناسایی شده فرصتی را برای محدود کردن جستجو در منطقه فراهم می کند، متاسفانه مکان و منبع دقیق آن ها هنوز مشخص نشده است. صادقانه اعتراف می کنم که ما هنوز نمی دانیم این صداها چه هستند؟

به گزارش سیناپرس، کارل هارتسفیلد، کاپیتان بازنشسته نیروی دریایی که اکنون مدیر آزمایشگاه سیستم های اقیانوس شناسی مرکز مطالعاتی وودز هول است، گفت که صداها به عنوان صدای کوبیدن توصیف شده اند، اما او هشدار داد که گروه های جستجو باید این صداها را تفکیک کرده و صداهای مدارای منشا طبیعی را از صداهای احتمالی انسانی جدا کنند.

این گزارش برای برخی کارشناسان دلگرم کننده بود زیرا به خدمه زیردریایی که قادر به برقراری ارتباط با سطح نیستند، آموزش داده می شود که به بدنه زیردریایی خود ضربه بزنند تا این صداها توسط رادارهای صوتی سونار شناسایی شوند.

نیروی دریایی ایالات متحده روز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که در حال ارسال یک سیستم نجات تخصصی است که می تواند اشیاء بزرگ، حجیم و سنگین زیر دریا مانند هواپیما یا کشتی های کوچک را بالا ببرد.

زیردریایی تایتان ۹ هزار و ۷۱ کیلوگرم  وزن دارد و همین موضوع چالشی بزرگ برای خارج کردن آن پس از شناسایی به شمار می رود. خوشبختانه تجهیزات نیروی دریایی آمریکا قادرند اشیایی با وزن تا ۲۷ هزار کیلوگرم را از زیر آب خارج کنند.

مسافران این زیردریایی متشکل از استاکتون راش، مدیر عامل شرکتی که عملیات تفریحی را بر عهده داشت، دو عضو یک خانواده تجاری پاکستانی و یک کارشناس تایتانیک هستند.

به گزارش سیناپرس، پیش از این مقامات گفته اند که زیردریایی فوق تنها ۹۶ ساعت اکسیژن داشت و این ذخیره  به تیم نجات مهلت می داد تا اوایل صبح پنجشنبه به وقت محلی (عصر پنجشنبه به وقت ایران) آن را پیدا کنند. البته احتمالا سرنشینان تلاش می کنند با مصرف کمتر اکسیژن این زمان را افزایش دهند.

مترجم: نیروانا محمدحسینی

منبع: abcnews

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل